Valeri Flac

(Indreçât ca di Valerius Flaccus)

Gai Valeri Flac Luci Sentin Balbi (par latin Gaius Valerius Flaccus Lucius Sentinus Balbus; I secul) fo un poete roman antîc.

La vite cambie

Si sa pôc. Il non Sentin podarès volê dî che al jere di Sezze, in Lazi. Stant che tal proemi dai siei Argonautica al fevele de cjapade di Jerusalem, nol pò vê scrit chel toc prin dal 70, cuant che i Romans ocuparin la citât, e probabilmentri nancje dopo il 79, an de muart di Vespasian, che i dedicà il poem.

I Argonautica cambie

 
Medee prepare un dai siei portents par Jason

Valeri Flac si lu ricuarde par vê scrit i Argonautica, un poem sul innomenât mît di Jason, che lu vevin za contât Varon Atacin e prin, par grêc, Apoloni Rodi; di chest al cjapà sù la narazion, slargjantle e cirint di daj il stamp de Edeide di Virgili, vadì contant te prime part dai viaçs pal mâr e te seconde des vueris e des impresis sul sut. Di Virgili al cirì di imitâ, come ducj cjei de sô ete, ancje il stîl net e misurât, ma a son masse efiets retorics e masse influence dal gust plui vistôs di Lucan e dal timp di Neron. Di Virgili invezit al cjape sù soredut loci communes. No o vin dut il poeme, ma no si sa se parcè che nol vedi fît Valeri Flac o parcè che al sedi stât piardût l'ultin toc.

Bibliografie cambie

  • Paolo Fedeli, Storia letteraria di Roma, Napoli, Ferraro, 2004
  • Ettore Paratore, Storia della letteratura latina, Bologne, Sansoni, 1957

Leams esternis cambie