Latin ('Latina')
Pronuncie native:
Altris denominazions:
Fevelât in: Citât dal Vatican
Regjon: Penisule italiche, Europe ocidentâl
Feveladôrs: {{{feveladôrs}}}
Posizion (totâl): {{{posiziontotâl}}}
Posizion (marilenghe): {{{posizionmarilenghe}}}
Classificazion gjenetiche: Lenghe indoeuropeane

  Italiche
   Lenghis latinis-faliscjis
    Latin

Stât uficiâl
Lenghe uficiâl di: Citât dal Vatican
Regolât di: nissune instituzion
Codiçs de lenghe
ISO 639-1 la
ISO 639-2 lat
ISO 639-3 lat
cjale ancje: Lenghe

La lenghe latine e je di origjin indo-europeane al inizi dal prin mileni p.d.C al jere fevelât dome a Rome e in cualchi citât atôr; al deventà une vore impuartant graziis ae espansion dal Imperi Roman, par cui e cjapà pît in scuasit dute la Europe ocidentâl, netant vie lis lenghis celtichis o di altris origjinis za presintis. Daspò de colade dal Imperi e fo la base di dutis lis lenghis romanzis, come il spagnûl, il francês e ancje il furlan, ma influençant ancje lis lenghis gjermanichis, in particolâr l'inglês, soredut par il lessic sientific.

Al dì di vuê il latin e je ancjemò la lenghe uficiâl de Citât dal Vatican; la glesie catoliche e je di fat simpri stade un sostenidôr dal latin, tant che fintremai il Concili Vatican II (1962-1965) dutis lis liturgjiis e jerin in cheste lenghe; inmò, al è studiât tai liceus talians, ma par judâ a capî il talian che par fevelâlu.

Lis fasis dal latin cambie

Gramatiche latine cambie

Une peculiaritât dal latin, che no je presinte intes lenghis romanzis (fûr che in rumen), e je chê de declinazion: il latin al à sîs câs par esprimi la funzion jentri di une frase:

A son cinc declinazions dai nons, trê pai adietîfs e cuatri formis verbâls.

 
Vichipedie
E esist ancje une edizion par latin de Vichipedie