Rome e je la capitâl da la Italie e il cjâf lûc de regjon Lazi e de omonime Citât metropolitane, e à scuasit 2,8 milions di abitants. Secont la tradizion e je stade fondade di Romul il 21 di Avrîl dal 753 p.C. su siet cuei (Palatin, Esquilin, Aventin, Viminâl, Quirinâl, Celi, Cjapitulin).

Rome viodude dal satelit.

Teritori cambie

Il comun di Rome al è il plui grant (1.285 km²) e il plui popolât de Republiche Taliane. La citât si cjate sul flum Tibar; il prin insediament al fo svilupât su pes culinis daûr de anse dulà che e je logade l'Isule Tiberine. Rome e je traviersade ancje da un altri flum, l'Aniene, che si bute intal Tibar inte zone setentrionâl dal abitât.

Storie cambie

Daûr de tradizion, Rome e je stade fondade il 21 di Avrîl dal 753 p.C. di Romul. E je stade capitâl dal Imperi Roman, daspò sede dal Papât, capitâl dal Stât de Glesie dal VIII secul fin tal 1871, an che e je stade anetude al Ream d'Italie, diventant daurman la capitâl. Intal 1946 e je diventade la capitâl de Republiche Taliane.

Traspuarts cambie

Colegaments cambie

L'aeropuart intercontinentâl di Fiumicino (Leonart Da Vinci) al lee la citât di Rome con lis principâls citât dal mont; il scjali di Ciampino (Pastine) al è utilizât pai svoi charter. Al si cjate un aeropuart ancje al Urbe, doprât dome pal turisim e come elipuart.

Mobilitât urbane cambie

Metropolitane cambie

La citât e je servide da dôs liniis di metropolitane. Al dì di vuê a son in costruzion une diramazion de linie B (clamade B1) e une gnove linie, C, che e sarà operative a scomençà dal 2011.

Autobus e trams cambie

A son in servizi ancje 376 liniis di autobus, sîs di trams e une di filobus [1].

Lûcs d'interès cambie

Archeologjie cambie

Monuments cambie

Basilichis cambie

Palaçs cambie

Viôt ancje cambie

Leams cambie

  1. Risultive: ATAC [1]