Bonaldo Stringher (pronunzie «stringhèr») (Udin, ai 18 di Dicembar dal 1854Rome, ai 24 di Dicembar dal 1930) al fo statistic, bancjari, diretôr e prin governadôr de Bancje di Italie, parlamentâr e ministri dal tesaur.

Nassût in une famee de medie borghesie al studià tal Istitût Tecnic di Udin e daspò te gnove “Regia Scuola Superiore di Commercio” di Vignesie. A 21 agns al ven clamât a Rome di Luigi Bodio come “uficiâl straordenari di statistiche”. Al comence cussì une luminose cariere te aministrazion publiche, a 26 agns al è za tal grup dai funzionaris talians che a partecipin a la conference monedarie di Parîs.

A 33 agns al deventà cjâf di division dal ministeri des financis. Tal 1888 al deventà professôr universitari di Siencis de Financis a Rome, fin alore i soi lavôrs a jerin stâts publicâts anonims tal so lavôr te aministrazion. Tal 1892 al deventà Ispetôr Gjenerâl dal ministeri des financis e al preparà la leç bancjarie dal 1893 che al riformà il sisteme talian scjassât di une schirie di scandui e faliments.

Tal 1898 al vignì a fâ part dal Consei di Stât, val a stâi la cime de cariere di un public funzionari de epoche. I furlans a vevin une vore di braure par lui e par chel al fo elet parlamentâr tal coleç eletorâl di Tarcint e Glemone.

Tal 1900 al deventà diretôr gjenerâl de Bancje di Italie, lu restarà fin al 1928. Cuant che al fo istituît il rûl di governadôr al fo il prin a jessi nomenât (lu fo dal 1928 a le so muart tal 1930). Al fo une des plui impuartantis personalitâts dal mont bancjari talian.

Leams esternis cambie