Ferovie: diferencis tra lis versions

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Tuky80 (Discussion | contribûts)
p Cambiade la categorie
Nessun oggetto della modifica
Rie 48:
 
Chês a binari sempliç a son la Glemone-Pinçan-Sacil (o "Pedemontane"), la Çarvignan-Palme-Udin, il toc Ronchi Sud-Ronchi Nord, la Gurize Slovenie (-Vrtojba-Nova Gorica), la linie merci ator di Udin e la Triest Campo Marzio-Rozzol-Opicine che e va a tacâsi cun chê a Monrupin (Kreplje-Nova Gorica "Transalpine") e la Vile Opicine-Aurisine.
 
La linie dal futûr e je che nomenade “Curidôr 5“ che e sarès un colegament internazionâl che de France al varès di lâ in Ucraine, il segnât nol è ancjemò decidût e a son discussions e protestis. Il progjet al varès di jessi une gnove linie inte basse furlane cul toc Monfalcon-Triest, par vie dal Cjars e da lis sôs aghis di sot vie e da la dificoltât di sbusâ il Cjars, in galarie.
 
Son ancje dai tocs par ûs industriâl: la Cjargne-Tumieç, la San Zorç-Puart Noiâr, il toc Monfalcon-puart, il toc Triest Aquilinie-Noghere, un toc a Osôf e cualchidun altri plui piçul (Budoie, Basilian, Tor di Zuin, Gurize, e vie indenant).
Par ce che e rivuarde i scalis merci, al si scuen marcâ che tancj puescj doprâts par agns a son stâts sierâts come Tarcint, Cjargne o Cormons. Restin in vore pardabon Osôf, Palme e i puarts di Triest, Monfalcon e alc a Sant Zorç. Il grant implant di Çarvignan fat su intai prins agns ’80 al è nassût za vecjo: al jere stât pensât par un mont dividût tra est e ovest che a nol è plui. Cumò si cjatin, cundiplui dal nestri, smistaments in Austrie dongje Vilac e in Slovenie dongje Lubiane e si robin il lavôr un cul altri. Feroviis e Regjon a stan pensant di doprâ il scali di Çarvignan no plui come smistament ma come scali intermodâl, che al volarès dì meti a Çarvignan gran part de robe furlane che e viaze sul tren.
 
== La linie a alte capacitât ==
 
La linie dal futûr e je che tal “Curidôr 5“ che e sarès un colegament internazionâl di Lisbone in Portogal al varès di lâ in Ucraine, il segnât al è decidût ma a son discussions e protestis. La gnove linie de basse furlane dal Tiliment fin a Tor di Zuin corarà dongje la autostrade, di Cervignan al Lusinç vignarà dongje la linie vecje ancje se par slargjâsi nol è tant spazi: tai agns a àn fatis su cjasis fintremai sul ôr de ferovie. Ma a Porpêt la int no je par nuie contente di screâ une linie gnove tal paîs. Alì ator al è dut un davoi di autostrade, scjali merci di Strassolt, stradis e viadots za cumò.
Lis previsions a sburtâ la gnove opare a son che intai prossims dîs agns il volum des mercis al sarà plui che dopli, il petroli al costarà masse, e la direzion no sarà tant viers il nord Europe, ma vignarà plui int e robe dal est. Il sisteme futûr (2020) al sarà une linie metropolitane (chê vecje) messedade cun chê (la gnove) ad alte capacitât. Le gnove linie intal toc Monfalcon-Triest, par vie dal Cjars e da lis sôs aghis di sot vie e da la dificoltât di sbusâ il Cjars, in galarie.
I comuns che no son dacuardi e che no àn firmât l'acuardi sul segnât proponût de Regjon FVG a son chei di Porpêt,Vile Vicentine, e chel di Doberdò.
 
Il prin toc si proviôt che al scomenci i lavôrs tal 2010. La Alte Capacitât daûr di un studi indipendent di une societât inglese, la Scott Wilson, al dîs che podarà gjavâ ae strade nome il 1% dal trafic. Secont une stime chest grues investiment al podarès gjavâ un 2,6% di passizîrs e il 3,7% di mercis.
Cumò e tache la sô strade il progjet cu la Valutazion dal Impat Ambientâl, li che varan la pussibilitât di tornâ a fâsi sintî lis Aministrazions locâls ma ancje associazions, comitâts e citadins, par podê marcâ lis lôr osservazions.
La V.I.A. e varà dut câs di tignî cont di dutis lis soluzions ancje fûr di chês za aprovadis. Sarà ancje di viodi se la opare e sta in pîts dal pont di viste economic. La opare cjalcje puescj di Impuartance Comunitarie e sot Protezion Speciâl che àn bisugne di valutazion un grum plui grivie par vie di "habitat" delicâts.
 
 
== La linie Udin Cividât ==