La mitologjie e je la dissipline che si ocupe de racuelte, dal studi e de interpretazion dai mîts – storiis che une particolâr culture e crôt che a sedin veris e che doprin events o personaçs sorenaturâi par esplicâ la nature dal univiers e de umanitât. Cul tiermin mitologjie si pues ancje intindi il cuarp di mîts di une particolâr culture o religjon (come inte mitologjie greghe, egjizie o vichinghe).

Icono de esbozo
Icono de esbozo
Cheste vôs al è un aboç, che al è stât juste scomençât e al conten dome pocjis informazions.
Se tu puedis, zonte alc cumò e judinus a fâle deventâ simpri miôr seguint lis convenzions de Vichipedie. Par vê une liste complete des vôs in cheste condizion, cjale la rispetive categorie. Graciis di cûr!

Intal fevelâ comun, un mît e je ancje une robe che tancj i crodin, ma che no je vere. Inte mitologjie però, no si dopre cheste definizion.

Definizion cambie

I mîts a son in gjenar contis tramandadis tradizionalmentri e che vuelin esplicâ robis come i inizis dal mont, grancj fenomens naturâi, convenzions naturâls che no si rivin a esplicâ facilmentri; no simpri e je daûr il fin di sclarî alc. Par definizion, i mîts a son sacris e dispès a si davuelzin in graciis di intervents di fuarcis sorenaturâls o dius. Al pues jessi ancje une coincidence cui argoments des liendis, plui fuarte cuant che i argoments a son mancul leâts ae realtât.