Istitût tecnic industriâl "Arturo Malignani"

1919 cambie

Un decrêt dal Ministeri pe Industrie Cumjerç e Lavôr, al trasforme la Regia Scuola d'Arte e Mestieri di Udin, in Regia Scuola Professionale a orari ridot, intitulade a Zuan di Udin (Giovanni da Udine). Il lûc al à sede in Vie Alfieri, e al prin impegni dal Consei di Amministrazion de scuele, ale cui presidenze al è stat designat il cav. Alberto Calligaris, al è chel di ristrutturà l' edifici dannegjât di lunc le prime vuere mondial. Calligaris al fâs di chist organism amministratif al principâl pont di contat infra il mont scolastic e chel economic-industrial dal Friûl.

1921 cambie

Al Consei al à di viodise cu le proteste di ben 833 students de scuele esclus par eccedense di iscrizions; fra i cors avviâs in chel periodo e meritin di iessi ricurdats chei di taj, cusît, ricam, intaj, dissen, fiar batût1, cont: al è ancje un cors di elettrotecniche.

 
vecje scuele, vuê isitût Ceconi

1924 cambie

Al Ministeri de Educazion Nasional al trasforme le scuele in "Regia Scuola Tecnica Industriale per meccanici ed elettricisti", cun une sezion par assistents edii e un repart pes ars decorativis. A le "Zuan di Udin" e son ammes ancje i cors serai e festifs de vecje Scuole Professional pes maestranzis. Tal stès an al comun al vent a le scuele al tôc di tiare daûr al lûc e contemporaneamentri al aprove la costruzion di un gnûf fabbricat in Vie Manzoni.

1930 cambie

Tal Istitût si ten un cors serâl trisettimanâl di preparazion areonautiche autorizât dal Ministeri de Aeronautiche; chist cors al oten un sucès imprevist, tant che, tal an dopo al ven radoplât e al cjol su la denominazion di "Corso speciale per motoristi di aviazione".

1937/1945 cambie

Al 27 avril 1937 al ven metût su un côrs par aviatôrs motorisç che al veve di durà dal 1 mai al 30 novembar: a iè le opere di inizi dal Istitût Tecnic Industriâl par costruttors aeronautics. Tal otubar 1938 le Scuele a iè zà clamade ufizalmetri Regio Istituto Tecnico Industriale Aeronautico, al è preside l'ingegnîr Gastone Conti c'al ven di Rome. Tal 1938 il Regio Istituto Tecnico Industriale "Zuan di Udin" al è istitûit cul nom di "Antonio Locatelli". Dopo le seconde vuere mondiâl, tal 1945, e vengnin istituits gnûfs côrs di specializzazion e la scuele si met in flanc dal Friûl tal grant sfuarç de ricostruzion post beliche.

 
Arturo Malignani

1946/1947 cambie

Tall 1946 la scuole e vignarà intitolade a Arturo Malignani, une autentiche autoritât tal mont de industrie e de sience. Tal 1947 si ricompon il Consei di Amministrazion de scuele in ienfri cui al fâs parte ancje Camillo Malignani, fì di Arturo. Tai agns cincuante par espresse volontât dell'ingegnîr Conti e vengnin istituis i cors di Elettroniche e par operators de radio e television.

1959 cambie

Tal 1959 il Consei di Amministrazion al progjete di fa sù una gnove sede pal Malignani e siet agns dopo cheste idee e viôt le lûs te atual sede di Vie Leonardo da Vinci. Al gnûf lûc al proviôt 55000 mq. di chisç 20000 cuviarz e, aulis par 15000 mq., officinis par 9000 mq., un volum complesîf di 120000 metros cubos. L' ultim Consei di Amministrazion dal Malignani al ven insediât tal 1970 e al ven disfât 3 agns dopo quant che ientrin in vigôr i Decrets Delegats.

Vuê cambie

Al Malignani di vuê al è une vore diferent dal prin Locatelli. Al è cressut lant daûr di une industrie in une epoche definide post-industriâl.

 
L'Istitût vuê