Colonia Caroya e je une citadute di cirche vincj mil abitants te provincie di Cordoba, a 50 km de capitâl provinciâl, tal nord de Argjentine.

Coordenadis: 31°02′00″S 64°05′36″W / 31.03333°S 64.09333°W / -31.03333; -64.09333.

Storie cambie

E je cognossude parcè che e fo fondade intal 1878 di 300 fameis, pal plui furlanis, ancje se a jerin ancje cualchidune venite e di altris puescj. Po a rivarin ancje altris colonis furlans, sei dal Friûl che di altris zonis de Argjentine. Fevelant cui abitants, si pues sintî come la plui part de int e vignive de zone di Glemone e de contee di Gurize.

Tal 1910 un grup di fameis di Colonia Caroya e fondarin pôcs chilometris a Est il paîs di Colonia Vicente Agüero, clamât par furlan San Durì.

Culture cambie

La citât e restà par un pieç separade dal Friûl, ma par vie de origjin comun, la lenghe furlane e vignive doprade di une vaste fasse de popolazion e ancje di chei no di origjin furlane. Il guvier al à cirût come in Italie di frenâ chest ûs par mieç des scuelis, ma il furlan al reste ancjemò vîf e intai ultins agns i contats cul Friûl e cun altris comunitâts furlanis ator pal mont a son cressûts. Progjets di colaborazion a son ancje puartâts indevant tra la radio de citât, Radio FM Comunicar, dulà che si trasmet un program Fuarce Furlans, e Radio Onde Furlane, che si pues scoltâ intun grant toc de provincie di Cordoba.

Il furlan di Colonia Caroya cambie

Dal pont di viste linguistic, il furlan fevelât alì al è dongje dal glemonàs, cun influencis lessicâls de lenghe castiliane (par esempli popul par dî paîs, daûr dal spagnûl pueblo).

Economie cambie

La economie de citadine e je soredut leade ae agricolture, cun robe purcine e altris robis di mangjâ che a àn un bon non a livel argjentin. Ancje il vin, ancje se al à vût moments di crisi, al reste un prodot a vonde impuartant pe economie di Colonia Caroya.

Riferiments cambie

  • La Patrie dal Friûl, Lui 2008, pagg. 16-17