Americhis

continent
(Indreçât ca di Americhe)

Lis Americhis, dispès clamadis nome Americhe, a son doi continents tacâts fra di lôr cu l'istmi di Panama. I doi continents a son l'Americhe dal Nord e l'Americhe dal Sud.

Lis Americhis

Lis Americhis a confinin a Nord cul ocean Glaciâl Artic, a est cul ocean Atlantic e a soreli pognet cul ocean Pacific. La Americhe dal Nord e je separade de Asie dal stret di Bering a nord-ovest dal continent.

A voltis cun Americhe dal Nord si intint nome la part plui a nord (Stâts Unîts e Canadà), che e jere stade colonizade sore dut dai inglês. La Americhe Centrâl e fâs part de Americhe setentrionâl, ancje se ideologjicametri e forme, adun cu la Americhe dal Sud, la Americhe latine.

La Americhe e ven clamade ancje gnûf mont par disferenceâle dal vieri mont (Europe, Asie e Afriche).

L'om al è rivât intes Americhis uns 30.000 agns indaûr passant pal stret di Bering cuant che al jere dut glaçât. Planc planc al à colonizât dut il continent e a son nassudis des civiltâts tant che i Mayas, i Incas e i Aztecs, isoladis dal rest dal mont.

Al somee che i prins europeans a rivâ in Americhe dal Nord a sedin stâts i vichincs ator dal 1100 dopo di Crist. Dut chest nol jere cognossût in Europe, tant e je vere che la scuvierte de Americhe, fate di Cristoful Colomp intal 1492, e je sucedude par câs, parcè che l’esploradôr al pensave di rivâ in Indie.

Il non Americhe al è stât inventât dal cartograf todesc Martin Waldseemüller in onôr a chel dal esploradôr Amerigo Vespucci.

Lis Americhis a àn une superficie di 42.223.788 chilometris cuadrâts, ven a stâi pôc di mancul di chê de Asie, la popolazion e je di plui di 800.000.000 di abitants cuntune densitât medie di cirche 19 abitants par chilometri cuadrât. Intes Americhis a son 35 nazions indipendentis (23 tal Nord e 13 tal Sud) e un pôcs di teritoris semi-indipendents.

Continents de Tiere

Americhis

Eurafrasie

Eurasie

Oceanie


Afriche

Antartic

Asie

Americhe dal Nord

Americhe dal Sud

Europe
Vielis supercontinents: Gondwane · Laurasie · Pangjee · Rodinie