Republiche parlamentâr

La republiche parlamentâr a ie une forme di Guvier che a ie adotade da cualchi Paîs pal mont come l'Italie,la Gjermanie,l'Austrie o la Slovenie.In te republiche parlamentâr i podè esecutif, legislativ e judiziari al e in te mans di tres istituzions dal Stât talian:il Guvier,il Parlament talian la Magistradure.

•Il Guvier,che al e il paron dal podè esecutîf,al e elet dal popul talian e al a il compit di aplicâ lis les che a provegnin dal Parlament  ma ancje il Guvier al pues fâ lis les e lis mande al Parlament che al viôt se a si pues falis buinis. Il Guvier al e formât dal Consei dai Ministris e dal President dal Consei dai Ministris che devant al President da Republiche taliane al a di ricevi la fiducie par costruî il gnûf Guvier.

L'atuâl President dal Consei dai Ministris,Giorgia Meloni


•Il Parlament talian invezit al e la assemblee legjislative dal Stât.A si compon di une o plui cjamaris di Paîs in Paîs:in Italia la Cjamare dai Deputâts e il Senât da la Republiche,in Austrie il Consei Federal e il Consei Nazional,o une sole cjamare come il Lussemburc (ma ai e une monarchie) o come l'Egjit. Lis dôs cjamaris,o la cjamare besole, a i an il compit di aprovâ o disaprovâ lis les che a provegnin dal Guvier o dai siei parlamentârs.

•La Magistradure invezit a no ie un istituzion politiche ma juridiche.Il so massim esponent a ie la Cort Superiôr da Magistradure.Jei aI a l'impuartant lavôr di punî cui ca al no rispIete lis les.Chest però in Italie:pal mont i sistemis juridics a son un biel pôc diferents e par ogni Stât a esistin diferentis operazions di justizie.

Qualchi Stât in tôr pal mont che al a adotât la forme di Republiche parlamentar al e:

Da çampe a diestre:il President dal Consei Giuseppe Conte,il President dal Senât Marie Bete Berti Casellati ,il President da Republiche Sergio Mattarella e il President da Cjamare dei Deputâts Roberto Fico


Une piçule informazion:in cualchi Stât con la republiche parlamentâr,il President da Republiche al e elet dal popul,non come in Italie,e chest chi al alimente il status di PODÊS AL POPUL.