Ferovie: diferencis tra lis versions

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Xqbot (Discussion | contribûts)
p Robot: o gjavi: ar:سكة حديد; modifiche estetiche
Rie 50:
 
Son ancje dai tocs par ûs industriâl: la Cjargne-Tumieç, la San Zorç-Puart Noiâr, il toc Monfalcon-puart, il toc Triest Aquilinie-Noghere, un toc a Osôf e cualchidun altri plui piçul (Budoie, Basilian, Tor di Zuin, Gurize, e vie indenant).
Par ce che e rivuarde i scalis merci, al si scuen marcâ che tancj puescj doprâts par agns a son stâts sierâts come Tarcint, Cjargne o Cormons. Restin in vore pardabon Osôf, Palme e i puarts di Triest, Monfalcon e alc a Sant Zorç. Il grant implant di Çarvignan fat su intai prins agns ’80 al è nassût za vecjo: al jere stât pensât par un mont dividût tra est e ovest che a nol è plui. Cumò si cjatin, cundiplui dal nestri, smistaments in Austrie dongje Vilac e in Slovenie dongje Lubiane e si robin il lavôr un cul altri. Feroviis e Regjon a stan pensant di doprâ il scali di Çarvignan no plui come smistament ma come scali intermodâl, che al volarès dì meti a Çarvignan gran part de robe furlane che e viaze sul tren.
 
== La linie a alte capacitât ==
Rie 68:
Il 24 jugn dal1886, il prin tren al rivà di Udin inte stazion di Cividât. Il presit di chê prime corse al jere di Udin a Cividât di liris 1.65 pe prime classe, 1.20 liris pe seconde e 0.85 pe tierce.
Il 23 novembar dal 1938 a àn cedût dôs arcadis dal puint su la Tor intant che al passave il tren di Udin fasintlu colâ dentri il flum, locomotive a vapôr e trê carocis, causant 13 muarts.
Intai ains '50 e à vût il sô moment fuart sedi pai viazadôrs che pes mercis. Lis corieris intai '60 a àn fate une buine concorince che nome cun investiments in gnûf materiâl par sostituì lis vaporieris a àn podût tignì bot. Intai ains '80 a je stade rinovade la stazionute di Remanzâs par podê ancje incrosâ i trenos. Intai ains '90 ven screade une fermade a Butinins al servizi de zone industriâl di Cividât doprade in veretât une vore poc.
La societât di gjestion che e jere la Venete, e devente Ferovie dal Nord - Est e daspò prin FUC (Ferovie Udin - Cividât) e di poc e je jentrade te gjestion la Regjon Friûl - Vignesie Julie.
Par doprâ miôr i implants cun dute la lôr potenzialitât, sedi par viazadôrs che pe robe, al sarès bisugne di un sburt politic, come che lu à za dut il traspuart public, o di un cost dal traspuart privât mancul convenient.
Rie 83:
Cui che al à bisugne di un di plui di informazions al po cjatâ sul sît www.trenitalia.com inte part Servizis par disabii.
 
[[Categorie: Feroviis| ]]
 
[[ar:سكة حديديةحديد]]
[[be:Чыгуначны транспарт]]
[[be-x-old:Чыгунка]]