Gnove Gurize: diferencis tra lis versions

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
p al à movût Nova Gorica in Gnove Gurize
pNessun oggetto della modifica
Rie 1:
{{Geobox_nonCitât|NovaGnove GoricaGurize}}
{{Geobox figure|NovaGorica-izSvGore.jpg|descrizion=panorame}}
{{Geobox steme|Wappen_Nova_Gorica_si.png}}
Rie 15:
{{Geobox sît|http://www.nova-gorica.si/}}
{{Geobox fin}}
'''NovaGnove GoricaGurize''' (pronunciâtNova ''nóva goríza'', ven a stâi Gnove GurizeGoríza par [[lenghe slovene|sloven]]) e je une citât di 13.491 abitants in [[Slovenie]].
 
NovaGnove GoricaGurize e je tacade dal confin, e corispuint ae citât di [[Gurize]] in [[Italie]]. E fo fate sù intal [[1947]] par contrastâ la citât taliane. E je stade par 60 agns puest di confin, cuntun mûr che al passave tal mieç des cjasis. Dai [[21 di Dicembar]] dal [[2007]], cu la jentrade de [[Slovenie]] te aree dal [[tratât di Schengen]] e duncje la eliminazion dal confin. Dal pont di viste de architeture, la maiorance dai edificis a son modernis e gnûfs, fats sù daspò de vuere.
 
Vuê NovaGnove GoricaGurize e je famose soredut pai [[casinò]]s, visitâts di un grum di furlans e venits. Sul cuel de Castagnevize (''Kostanjevica''), ben visibil di dutis dôs lis bandis dal confin, al è un munistîr francescan; inte sô cripte a son conservadis lis tombis di re [[Carli X di France]] e di altris siei parincj.
 
Di chê altre bande de citât, a nord, al è il santuari di [[Monsanta]] (''Sveti Gora'') a 682 metris di altitudin. E je une mete impuartant di pelegrinaç.