Gardiscje: diferencis tra lis versions

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
pNessun oggetto della modifica
pNessun oggetto della modifica
Rie 25:
Intal 1511, i lanzichenecs di Massimilian I a cjapin possès de fuartece: di chest moment Gardiscje e reste imperiâl. Dal 1615 al 1617 Vignesie e prove di ricjapâ il control dal teritori, fasint tacâ la [[Vuere di Gardiscje]]: i austriacs a rivin a resisti ai atacs venezians e ae fin de vuere Gardiscje e devente capitâl de gnove Contee di Gardiscje, che plui indevant al sarà vendude di Ferdinant III, par fâ front aes spesis de [[Vuere dai Trente Agns]], al princip Zuan Antoni di Eggenberg.
 
Tra il 1647 e il 1717, sot dai Principis di Eggenberg, Gardiscje e vîf il so periodi di aur: l'abitât si inricjìs di palaçs e di istituzions publichis. Il piçul Stât, aministrât di oms di valôr come Francesc Uldarì de Tor (dissendent de famee dai [[Torians]], siôrs di Milan), al à une sô autonomie ancje in materie legjislative, monetarie e di misure. Intal 1717, cu la estinzion de linie madculinemasculine de cjasade dai Eggenberg, la contee e tornà a jessi asburgjiche.
 
Intal 1754, sot dal guvier di [[Marie Taresie di Austrie]], la citât e il so teritori a vegnin fondûts ae Contee di Gurize, vignint a formâ une gnove entitât statâl: la [[Contee Principescje di Gurize e Gardiscje]].
 
Intal 1855, il feldmaressial [[Radetzky]], al permet che si buti jù part des muraiis de fuartece, daûr de domande dai citadins che a volevin dâ plui respîr ae citât: intal 1863 al ven cussì creade la "Splanade", un biel puest che dal principi dal secul XX si inricjirà di cafês une vore fins e locâi di mode.