Pâs: diferencis tra lis versions

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
p Robot: o zonti: fa:صلح
Xqbot (Discussion | contribûts)
p Robot: o zonti: bat-smg:Taika; cosmetic changes
Rie 10:
La sô vision di pâs e je leade a la justizie. Johan Galtlung cheste le clame "''pâs positive''". La gjestion non-violente e cîr une mude pacifiche dal conflit secont la cuâl al conven tramudâ il conflit e no abulîlu.
 
[[Martin Luther King]] Jr. inte sô lote pai dirits civîi e cuintri la segregazion raziâl intai [[Stâts Unîts di Americhe]], intai agns 1950-‘60, al à capît che la pâs e je alc di plui che nome la assence di violence. Al motivave che ancje se no jerin scombatiments di blancs cuintri neris, instès si jere in presince di un guvier che al gjavave la pussibilitât di vê compagns dirits ai neris di Americhe (''Afromerecans''). Cualchidun al criticave i ativiscj di sconciertâ la pâs sociâl al che Martin Luther King al rispuindeve che "''la vere pâs no je nome la mancjance di tension, ma e je la presince di justizie''".
Johan Galtlung al à clamât cheste “''violence struturâl''”.
 
== La pâs come svilup ==
Une idee che dispès e si lee ai studis pe pâs e je è chê di svilup, si cjacare alore di "sotsvilup" intal câs di nazions e int puaris dal pont di viste economic, culturâl, e politic. Alore tancj a crodin che la protezion e l'aiût a sedin manieris di costruzion de pâs (clamât spes cun la peraule inglese ''peacemaking'') che e cjaparès dentri ancje une grande atenzion a l'ambient e a dutis lis creaturis che i vivin. Il mantegni la pâs (par [[lenghe inglese|inglês]] ''peacekeeping'') cun la fuarce invezit e je une maniere di fâ preseade dal sisteme politic militâr.
 
Rie 21:
 
{{Commons|Category:Peace}}
 
[[Categorie:Societât]]
 
Line 26 ⟶ 27:
[[an:Paz]]
[[ar:سلام]]
[[bat-smg:Taika]]
[[be-x-old:Мір]]
[[bg:Мир]]