Monede: diferencis tra lis versions

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
p Robot: o gjavi: th:เหรียญ
Xqbot (Discussion | contribûts)
p Robot: o zonti: gan:零毫子; cosmetic changes
Rie 9:
Prime de monede i scambis a jerin fats par mieç dal [[barat]], par cui si dave alc in cambi di une robe; chest sisteme al pues funzionâ dome in economiis primitivis, parcè che e à diviers limits (par dî, si pues sparagnâ dome lis robis che si tegnin tal timp). Al puest dal barat in [[Europe]] si difondè l'ûs di tocs di [[aur]], di [[arint]], o di altris metai preziôs.
 
Par grêc la monede si clamave ''nomisma'', par latin ''nummus''; cheste peraule invezit e derive dal episodi dal asedi dai [[Gjai]] di Brenno a [[Rome]] tal [[396 p.d.C.]]; sul cuel dal Campidogli al jere il templi dedicât a [[Junon]], dulà che si tiravin su lis [[ocje|ocjis]] sacris ae dee. La storie nus conte che chestis ocjis sberlant svearin l'ex consul Manli e cussì l'atac dai Gjai al cuel al fo disfantât. Di chê volte, Junon cjapà l'apelatîf di ''Moneta'', dal verp [[Lenghe latine|latin]] ''monēremonēre'', ven a stâi visâ, amonî, parcè che ducj pensavin che fos stade je a sveâ lis ocjis.
 
Dopo, viers il [[269 p.d.C.]], dongje dal templi e fo fate sù la [[Zeche]] che fo metude sot de protezion de Dee Moneta. Di li a pôc tal popul l'apelatîf al passà prime al edifici, e po a ce che si produseve li dentri.
Rie 32:
[[fi:Kolikko]]
[[fr:Pièce de monnaie]]
[[gan:零毫子]]
[[gl:Moeda (peza metálica)]]
[[he:מטבע]]