Emozion: diferencis tra lis versions

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
avîs no furlan e no standard (ancje par visâsi di comedâ la vôs)
Xqbot (Discussion | contribûts)
p Robot: o zonti: ar, bat-smg, bg, ca, da, de, el, en, eo, es, et, fa, fi, gl, he, hr, id, io, is, it, ja, ko, la, lt, lv, mk, new, nl, nn, no, pl, pms, pt, ro, ru, sah, scn, sk, sl, sq, sr, sv, ta, tl, tr, uk, yi, zh; cosmetic changes
Rie 4:
 
 
La '''emozion''' al puà definirsi tant che une sequenza di cambiamenti di stato che interviene in cinche sistemi organis (cognitîf, neurofisiologico, motôr, motivazionâl, consiglio), in modo interdipendent e sincronizzato in risposte alla valutazion di la partinenza di un stimolo esterno o interno rispetto ad un interesse centrâl par l'organismo.
 
La definizion di ogni entitât psicologica rappresenta abitualment di li difficoltât di dimension, ed il concetto di emozion è lontano da fare eccezion alla regola. Un problemi particolârs inte chestion di la definizion de emozion viene par il fatto che, spesso, i enunciât si riferiscono solament ad un aspetto de emozion. Infatti, il concetto di emozion è utilizzât in modo different da seconda che è considerât in riferimento all'aspetto stimolo, all'esparienza personâl, ad une fase di un processo, ad une variabile intermedie o ad une risposte.
Rie 12:
Alcuns autori, tuttavie, hanno fatto osservare che al puà essere proficuo no avere definizions troppo rigorose di "l'emozion", tenuto conto di la fase di sviluppo di chesto settôr. Infatti, une definizion precise avrebbe par consevuenza di alzaris frontieris tra i fenomens. Si prenderebbe così il rischio di escludere dall'analisi dai aspetti che potrebbero ancore rivelarsi essenziali alla comprension de insiemis del processo.
 
== Le emozions, attraverso une prospettive evoluzioniste. ==
La corrent evoluzioniste, in psicologije di li emozions, ha la sua origin nei lavori di [[Charles Darwin]] e di la pubblicazion del sô libro: ''The expression of the emotions in Man and Animals'' en 1872 (Darwin 2001). Va a descriverli tant che innadis, universali e comunicative.
 
Rie 21:
Infine, l'ultimo principio di Darwin va a stabilire il legame tra emozion e sistemi nervosi. Purtroppo, resterà soltanto molto descrittîf inte argomento e bisognerà attendere la teorie del fisiologo [[Walter Canon]], negli anns 1920, par rimetere il sistemi nervoso al centri di li emozions (Canon, 1927).
 
== Emozions: ==
*[[Affezion]];
*[[Amore]];
Rie 41:
*[[Timidezza]];
*[[Umiliazion]];
*[[Vergogne]];
 
[[ar:مشاعر]]
[[bat-smg:Emuocėjė]]
[[bg:Емоция]]
[[ca:Emoció]]
[[da:Følelse]]
[[de:Emotion]]
[[el:Συναίσθημα]]
[[en:Emotion]]
[[eo:Emocio]]
[[es:Emoción]]
[[et:Emotsioon]]
[[fa:هیجان]]
[[fi:Tunne]]
[[fr:Émotion]]
[[gl:Emoción]]
[[he:רגש]]
[[hr:Osjećaji]]
[[id:Emosi]]
[[io:Emoco]]
[[is:Geðshræring]]
[[it:Emozione]]
[[ja:感情]]
[[ko:정서]]
[[la:Animi motus]]
[[lt:Emocija]]
[[lv:Emocijas]]
[[mk:Емоција]]
[[new:भावना]]
[[nl:Emotie]]
[[nn:Kjensler]]
[[no:Emosjon]]
[[pl:Emocja]]
[[pms:Emossion]]
[[pt:Emoção]]
[[ro:Emoţie]]
[[ru:Эмоции]]
[[sah:Эмоция]]
[[scn:Emuzzioni]]
[[simple:Emotion]]
[[sk:Emócia]]
[[sl:Čustvo]]
[[sq:Emocioni]]
[[sr:Емоција]]
[[sv:Emotion]]
[[ta:உணர்ச்சி]]
[[tl:Damdamin]]
[[tr:Duygu]]
[[uk:Емоція]]
[[yi:געפיל]]
[[zh:情绪]]