Tumieç: diferencis tra lis versions

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Rie 37:
 
== Lenghe ==
A Tumieç si fevele il [[lenghe furlane|furlan]], inte forme [[cjargnel|cjargnele comun]], caraterizade, par esempli, dai ditoncs ''ei'' e ''ou'' dulà che il [[furlan centrâl]] al dîs ''ê'' e ''ô'' (esemplis: ''deit'' par ''dêt'', e ''vous'' par ''vôs''). Intal teritori comunâl a son plui variants dialetâls.
La int di Tumieç cjâflûc si la cognos pe pronuncie de ''ç'' tantche une ''z'' taliane: i Tumiecins, si dîs popolarmenti, a ''tsinchin'': a disin ''tsinc'' al puest di ''cinc''. Chest al vûl dî, par esempli, che a Tumieç citât la ''leç'' e lis ''leçs'' si pronunciinpronuncin compagnis.
Origjinalissim al è il dialet di Dimponç, dulà che, come encje a [[Dartigne]], [[Luviee]] in comun di [[Darte]] e a [[Sece]] in chel di [[Zui]], la ''â'' in posizion fuarte a devente ''ê''. Une publicazion locâl, cussì, a à non ''Il Gjornêl''.
Un altri dialet claramentri cognossibil al è chel di Dieç, che al à une terminazion particolâr pe tierce persone plurâl: ''a balant'', ''a balavant'' par ''a balin'', ''a balavin''.