Judite: diferencis tra lis versions

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
p Robot: o zonti: hr:Judita (knjiga)
Xqbot (Discussion | contribûts)
p Robot: o cambii: nl:Judith; cosmetic changes
Rie 1:
[[ImageFigure:GENTILESCHI Judith.jpg|right|250px|thumb|"Judite e decapite Oloferne" (1612-1621) di [[Artemisia Gentileschi]]]]
'''Judite''' al e un libri biblic (plui precisementri dal [[Vieli Testament]]) [[deuterocanonic]], parcè ch'al è scrit in part par [[ebraic]] e in part par [[grêc]]. Si pense che l'originâl al fos dut par [[ebraic]] o par [[aramaic]].
 
 
== La storie ==
Il generâl [[Assîrs|assîr]] [[Oloferne]], in marce par concuistâ Israel, al rive ale citât di Betulie, che e ven assediade. La biele vedue Judite, d'acuardi cui cjâvs dae citât, e jes dale citât e e va tal campament di Oloferne, disind di jessi une spie. Passât cualchi dì, e rive a fa inamorâ di sè Oloferne e a falu incjocâ. Cul generâl in ches condizions, nol è dificil par je copalu. I soldâts [[Assîrs|assîrs]] si inacuarzin di ce esâl sucedût dome cuant che Judite e je bielza scjampade inta citât; cence il lôr generâl a son clamâts di pôre e a vegnin facilmentri sconfits dal popul ebraic clamât in frete dai cjâvs di Betulie a unisi cuintri i invasôrs .
 
== Interpretazions ==
La istorie no e à un fonz storic precîs (forsit, daspò dal [[esili babilonês]], ma a son imprecisions); chest nus fas capî che e je state scrite plui cul'intent di jessi una istorie edificant, che cun chel di tramandâ un fat storic. Za dal non dale protagoniste puedin capî alc: "Judite" al stares a indicâ una femine ebraiche in generâl, la "judee" par ecelence (ta lidrîs o puedin ricognosi chê di un dai noms dal popul ebraic): un model che, secont la intenzion dal autôr, al vares di jessi imitât. Ancje il non dale citât (forsit inventade) dulà che e acjad la vicende, "Betulie", al sares un simbul: al pues significâ sei "cjase dalis verginis", sei "cjase dal Signôr".
 
Di notâ al è il fat che Diu ude il so popul par mieç di una femine (insolit par un test concepît ta antichitât); cun chest l'autôr al vul probabimentri mostrâ la potence divine.
Rie 31:
[[la:Liber Iudith]]
[[ml:യൂദിത്തിന്റെ പുസ്തകം]]
[[nl:Judith]]
[[nn:Judits bok]]
[[no:Judits bok]]