Ligurie: diferencis tra lis versions

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
p Robot: o zonti: cv:Лигури
Xqbot (Discussion | contribûts)
p Robot: o zonti: roa-rup:Liguria; cosmetic changes
Rie 18:
La '''Ligurie''' e je une regjon de [[Italie]] dal Nord cun 1 milions e mieç di abitants. E cunfine a Nord cul [[Piemont]], a soreli jevât cu la [[Emilie-Romagne]] e la [[Toscane]], e a soreli bonât cu la [[France]]; a Sud e je bagnade dal Mar Ligure. Il cjâf lûc al è [[Gjenue]].
 
== Teritori ==
La '''Ligurie''' e je la tierce regjon taliane plui piçule, daspò [[Val d'Aoste]] e [[Molîs]]; purpûr e à la tierce maiôr densitât di abitants par chilometri cuadri.
 
La conformazion dal teritori e je prevalentementri montagnose (scuasit doi tierçs): la planure e je cirche l'un par cent dal totâl da la estension, e si cjate scuasit dute inte zone di [[La Spezie]]. Lis cuestis a son rimpinidis e con piçulis lîts inte [[Riviere di Jevât]] e un pôc plui amplis inte [[Riviere di Bonât]].
 
== Storie ==
Dilunc la [[etât di mieç]] la Ligurie e fasè part de [[Republiche di Gjenue|Republiche marinare di Gjenue]]. Napoleon invadè il teritori de Republiche intal [[1797]] che e fo anetude al [[Prin imperi francês]]. Il [[congrès di Viene]] dal [[1815]] assegnà la Ligurie al [[Ream di Sardegne]], sot dal domini dai [[Savoe]]. Dal [[1860]] e fasè part dal [[Ream d'Italie]], e intal [[1946]] pasà sot de '''Republiche Taliane'''.
 
== Economie ==
L''''agricolture''' e je limitade a pôcs insediaments par vie de inacessibilitât dal teritori, e e je limitade ae colture di ulivis, frutam e flôrs: di chescj ultims la produzion locâl e je la mitât di chê nazionâl.
L''''industrie''' pesant e je stade un setôr impuartant fin tai agns '70, cun industriis come '''Ansaldo''' e '''Fincantieri'''.
Al dì di vuê fondamentâl al è il '''turisim''': i puescj plui visitâts a son [[Gjenue]] par storie, art e culture; altris zonis a son lis [[Cinc tieris]] e Portovenere, dongje La Spezie.
 
== Politiche ==
Zonte regjonâl:
 
Rie 48:
* '''Franco Zunino''' - assessôr al ambient
 
== Viôt ancje ==
==Leams==
* [http://www.regione.liguria.it/ Sît ufiziâl de regjon]
 
{{Regjons de Italie}}
[[Categorie:Regjons talianis]]
 
{{Leam VdC|it}}
 
[[Categorie:Regjons talianis]]
 
[[af:Ligurië]]
Rie 114:
[[qu:Liguria]]
[[ro:Liguria]]
[[roa-rup:Liguria]]
[[ru:Лигурия]]
[[scn:Liguria]]