Pordenon: diferencis tra lis versions

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Robul (Discussion | contribûts)
cunfin dal 1866
Xqbot (Discussion | contribûts)
p Robot: o zonti: uk:Порденоне; cosmetic changes
Rie 21:
'''Pordenon''' al è il cjâf lûc de omonime [[Provincie di Pordenon|provincie]]. E je une citât di 51.008 abitants, il so non al ven dal [[Lenghe latine|latin]] ''Portus Naonis'', che al vûl dî puart sul flum [[Nunciel]]. Il patron di Pordenon al è [[Sant Marc]], ai [[25 di Avrîl]]. La altitudin e va di 24 metris in Place Sant Marc a 62 metris tal Vilaç dal Frut.
 
[[ImageFigure:Pordenon.jpg|left|thumb|300px|La cjase comunâl di Pordenon]]
 
== Storie ==
Pordenon e à lis sôs origjinis inte [[Alte etât di mieç]]. E jevà come puart sul [[Nunciel]]. Tal [[1278]] e passà sot dai [[Asburc]] (prime e faseve part dal [[Patriarcjât di Aquilee]]), e tal [[1314]] e deventà ''citât'', par vignî po concuistade dai Vignesians tal [[1508]]. Tal [[1797]] e tornà sot da l'[[Austrie]], par vignî finalmentri concuistade dal [[Ream di Italie]] tal [[1866]], tal mût di dut il [[Venit]] di chel timp (che al cjapave sù ancje il [[Friûl]] fintremai al [[Judri]]).
 
Tal [[1968]] e devente cjâf lûc di [[Provincie di Pordenon|provincie]], cjapant par il toc di teritori de [[Diestre Tiliment]], un timp part de [[Provincie di Udin]].
 
== Economie ==
Al dì di vuê Pordenon e je une citât prevalentementri industriâl, cun lis sedis de '''Zanussi''', cumò cjapade su dal colòs svedês '''Electrolux'''
 
== Lenghe ==
A Pordenon al dì di vuê no si fevele furlan, ma un [[dialet venit]] coloniâl, clamât ancje "Naonese" (dal non dal flum Nunciel , par latin "Naone"). Chest dialet al fo puartât dai vignesians tal [[1508]], cuant che la citât e passâ sot la [[Republiche di Vignesie]].
 
== Di viodi ==
* Il municipi (secul XIII - XIV)
* Il domo di Sant Marc, cun diviersis interessantis pituris dal 1400
* Cors Vitori Emanuele II, strade principâl de citât antiche
 
== Manifestazions ==
* '''Pordenone Legge''', rassegne leterarie di rilevance internazionâl
* '''Zornadis dal cine mut''', te origjin si davuelzevin a Pordenon, ma dal [[1999]] e je une manifestazion che si ten a [[Sacîl]]
 
== Leams esternis ==
* {{it}} [http://www.comune.pordenone.it/ Pagjine dal comun]
 
[[Categorie:Citâts dal Friûl]]
[[Categorie:Citâts de Italie]]
 
[[Categorie:Comuns de provincie di Pordenon]]
 
Line 75 ⟶ 74:
[[scn:Pordenoni]]
[[sv:Pordenone]]
[[uk:Порденоне]]
[[vec:Pordenon]]
[[vo:Pordenone]]