Dialets slovens dal Friûl: diferencis tra lis versions

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Nessun oggetto della modifica
 
Klenje (Discussion | contribûts)
pNessun oggetto della modifica
Rie 1:
In dute la bande orientâl dal [[Friûl]] a son presintis dute une schirie di insediaments cun popolazions che a fevelin dai dialets dal [[lenghe slovene|sloven]]. I prins sclâfs a son rivâts tal [[VI secul]] dopo di Crist e [[Pauli Diacun]] te [[Historia Langobardorun]], al conte che tal [[670]] d.C. popolazions sclavis a sburtavin par jentràjentrâ in [[Friûl]].
 
Lis zonis sclavofonis dal Friûl a son:
Rie 6:
* La [[Val Resie]] cuntun dialet une vore vieli e diferent di chei altris: il [[resian]]
 
* Le alte valade de [[Tor]] cun [[LusevereLusèvare]], [[Taipane]], [[Prossenic]], [[Subit]], [[Cjaneule]] e [[Val di Faedis]] dulà che il sloven al à pierdût une vore di teren tai ultims decenis ancje parcè che in [[provincie di Udin]] no jerin proviodudis dal [[Italie|stât talian]], formis di tutele.
 
* Lis [[Valadis dal Nadison]] dulà che il tipic dialet '''nadisonian''' al è une vore vitâl a [[Pulfar]], [[Savogne di Udin]], [[San Pieri dai Sclavons]], [[GrimacGrimàc]], [[Drencje]] e [[SanSant Lenart]].
 
* Il [[Cuei]] cui paîs di [[Prepot]], [[Dolegne dal Cuei]], [[Scriò]], [[Subid]]
 
* Il [[Cjars]] che de basse orientâl gurizane al continue fûr dal [[Friûl storic]] cjapant dentri dute la provincie di [[Triest]].