Eletroniche: diferencis tra lis versions

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
p robot Adding: tl
p "e à", no "al à"
Rie 1:
L''''eletroniche''' e je la [[sience]] e la [[tecnologjie]] dal control dai eletrons. Cheste peraule si dopre vuê par l'insiemit di cognossincis pratichis e teorichis necessaris par progjetâ e realizâ aparâts in stât di elaborâ grandecis fisichis, doprant il flus di corint eletroniche. I argagns eletronics son circuits eletronics costituîts di components, atîfs e passîfs, leadis cun fîi o trois condutîvs, par solit metalics, percorûts de corint eletriche.
 
L'eletroniche e l'[[eletrotecniche]] a son dôs dissiplinis a strent leadis, che si diferenziin par l'aplicazion: mintri che l'[[eletrotecniche]] ale à come fin principâl di trasmeti potence eletriche e gjestî e progjetâ machinis eletrichis, l'eletroniche si ocupe massime da l'elaborazion dai segnâi eletrics e daspò da l'[[informazion]].
 
Par une vore di autôrs (i.e. [[Jakob Millman]]), l'eletroniche si pues definî il studi dal mot dai eletrons difûr dai metals. Seont cheste definizion, l'[[eletrotecniche]] e lis aplicazions [[radio]] classichis no jentrin intal cjamp da l'eletroniche, che al cjape dentri dome i argagns a semicondutôrs ([[silici]], [[gjermani]], semicondutôrs combinâts), i cjanuls a vueit ([[valvolis]]) e la propagazion dal cjamp eletromagnetic in mieçs dieletrics come l'aiar o il veri ([[Fibre otiche|fibris otichis]]).