Teorie dai grups: diferencis tra lis versions

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Srks (Discussion | contribûts)
Nessun oggetto della modifica
p grafie
 
Rie 1:
La '''Teorie dai grups''' e je une teorie matematiche nassude tal [[XIX secul]] principalmentri cul lavôr di [[Evariste Galois]] e di altris matematics de epoche. In curt si pues dî che la teorie dai grups e je il studi di [[insiemi|insiemis]] cuntune operazion definide parsore che e à di vê proprietâts particolârs.
 
Esemplis di grups si puedin cjatâ in ogni cjanton de matematiche: de gjeometrie eae algjebre, de topologjie eae analisi, in ogni lûc la gjeneralitât de definizion e permet di adatâ il concet di grup a un grumpgrum di situazions diferents. Di plui, un grumpgrum dai concets plui imediâts che si incuintrin in matematiche ea son, sencecence savêlu, grups. QuasiCuasi ducj i insiemis dai numars (intîrs, razionâls, reâls, complesscomplès) ea son grups cuncu la l'operazion di some (saressarès a disi il semplicsempliç plui "+").
 
=Grup=
Rie 19:
</div>
 
DispesDispès, i grups, ancje un grumpgrum dai esemplis plui impuartants, ea àn une atrealtre propreitâtproprietât, che ''[[propretâtproprietât comutative|comutative]]'', saressarès a disi che se <math>a,b\in G</math> alore <math>a*b=b*a</math>. In chest câs il grup si clame '''abelian''', o ancje '''comutatîf'''.
 
==Esemplis==
 
Come coche o vin za dite te introduzion, i esemplis plui semplicssempliçs di grups e son i insiemi numerics. Vedin cumò parcè.
 
# L'insieme dai numars intîrs cu la some, <math>(\mathbb{Z},+)</math> al' è un grup abelian. VerifichinluVerifichìnlu.