Teorie dai grups: diferencis tra lis versions

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Srks (Discussion | contribûts)
Gnove pagjine: La '''Teorie dai grups''' e jè une teorie matematiche nassude tal XIX secul principalmenti cul lavôr di Evariste Galois e di atris matematics de epoche. In curt si pues dî che ...
 
Nessun oggetto della modifica
Rie 1:
La '''Teorie dai grups''' e je une teorie matematiche nassude tal XIX secul principalmentiprincipalmentri cul lavôr di [[Evariste Galois]] e di atrisaltris matematics de epoche. In curt si pues dî che la teorie dai grups e je il studi di [[insiemi|insiemis]] cun t'unecuntune operazion definide parsore che e à di vê des proprietâts particolârs.
 
Esemplis di Grupsgrups si puedin cjatâ in ogni cjanton de matematiche: de geometriegjeometrie e algebrealgjebre, de topologjie e analisi, in ogni lûc la zenerelitâtgjeneralitât de definiziòndefinizion e permet di adatâ il concet di grup a un grumpgrum di situazions diferents.
 
=Definizion=
Il concet basedi fonde de teorie al è apont il Grup. VedinViodìn di definiludefinîlu par ben
 
<div style="float:center; width:95%; padding:15px; background: #f5f8ff; border: 1px solid blue; margin-left:8px; margin-right:8px;margin-bottom:15px; text-align:left">
Un '''grup''' <math>(G,*)</math> e je une copie formade di un insiemeinsiemi <math>G</math> e di une operazion *, che e sarès une funzion <math>*: G \times G \to G </math>, che verifiche cheschês tretrê proprietâts a chiachì:
 
G1) - ''[[proprietât associative]]'': Se <math> a, b, c \in G </math>, si a di vê che <math>(a*b)*c = a*(b*c)</math>.
 
G2) - ''esistence dall'dal [[element neutri]]'': al è dentri ''G'' un element ''neutri'' <math>e</math> pe operazion *, saresal sarès a disi che <math>a*e = e*a = a</math> par ogni <math> a \in G </math>.
 
G3) - ''esistence dall'dal [[element inviarsinviers|inviarsinviers]]'': a duçducj i elements <math> a \in G </math> al' è associât un element <math> b \in G </math>, c'che al è clamât ''inviarsinviers'' di <math> a </math> , talmutdi mût che <math>a*b = b*a = e</math>.
 
</div>