Luteranisim: diferencis tra lis versions

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Nessun oggetto della modifica
Klenje (Discussion | contribûts)
comedât un pôc
Rie 1:
Il '''luteranisim''' e je une comunitât religjose [[cristiane]] [[protestant]] basât sui insegnaments e lis ideis di [[Martin Luter]], un plevan catolic dal [[XVI secul]] che al voleve riformâ lis pratichis e lis dotrinis de [[Glesie]].
Comunitât religjose cristiane fondade di [[Martin Luter]] cu la publicazion des [[99 tesis]] su la puarte dal [[Dom]] di [[Wüttemberg]] e cu la publicazion di bande di [[Melanton]] tal 1530 de [[Confession augustane]] (o di Auguste).
 
Tal [[1999]] la [[Glesie]] di [[Rome]] a si ê svicinade ancetant il fat che a si pues jessi salvâts nome par [[grazie divine]] e no par [[oparis]].
== Storie ==
I [[luteran]]s no son fidêi al [[Pape]], a àn doi sacraments (il [[Batisim]] e la [[Sante Cene]], la confession e pos jessi personâl e direte nome a [[Diu]] o midiant l'intermediazion dal [[pastôr]]), a crodin come i catolics che la [[particule]] e il [[vin]] consacrâts e sedin dabon il [[cuarp]] e il [[sanc]] di [[Jesu Crist]] e a fasin la comunion in [[duplis specie]].
L'inizi simbolic dal luteranisim, e duncje de [[Riforme protestante]], al è stât ai [[31 di Otubar]] dal [[1517]], cuant che Luter al publicà su la puarte de Glesie di ducj i Sants di [[Wittenberg]], in [[Sassonie]] ([[Gjermanie]], 95 tesis o declarazions sui dogmis e lis pratichis catolichis e cu la publicazion di bande di [[Melanton]] tal 1530 de [[Confession augustane]] (o di Auguste).
Il [[cult]], che i catolics a clamin [[messe]] al ê di domenie e no simpri si comunichisi, ma simpri a si cjante, a si scolte il [[pastôr]] che al monte sul [[pulpit]] par fâ la predicje, e a si lei la [[Biblie]].
 
I [[pastôr]]s si podin maridâ e ancje lis feminis a podin acedi al ufici pastorâl.
== Dotrine ==
Par ogni glesie al è a cjâf un [[plevan]].
[[Figure:Igreja IECLB Carambei.JPG|thumb|right|Une glesie luterane in Brasîl]]
Nol esist une caste sacerdotâl ma al esist il [[sacerdozi universâl]], al ven a stâi che ducj i fedei a son clamâts a sei secerdôts di [[Jesus]] [[Crist]].
I [[luteran]]s no son fidêifedêi al [[Pape]], a àn doi sacraments (il [[Batisim]] e la [[Sante Cene]], la confession e pospues jessi personâl e direte nome a [[Diu]] o midiant l'intermediazion dal [[pastôr]]), a crodin come i catolics che la [[particule]] e il [[vin]] consacrâts ea sedin dabon il [[cuarp]] e il [[sanc]] di [[Jesu Crist]] e a fasin la comunion in [[duplis specie]].
In [[Friûl]] la parochie luterane si le cjate a [[Triest]].
Il [[cult]], che i catolics a clamin [[messe]] al êè di domenie e no simpri si comunichisi, ma simpri a si cjante, a si scolte il [[pastôr]] che al monte sul [[pulpit]] par fâ la predicje, e a si lei la [[Biblie]]. I [[pastôr]]s si podin maridâ e ancje lis feminis a podin acedi al ufici pastorâl.
Te ete di mieç tancj furlans a si stavin convertint al luterenesim soredut in Cjargne, a Glemone, A Sant Denêl, a Sant Vît dal Tliliment e a Udin ma Vignesie ju fasè ducj abiurâ.
NolPar ogni glesie al è a cjâf un [[plevan]]. No esist une caste sacerdotâl ma al esist il [[sacerdozi universâl]], al ven a stâi che ducj i fedeifedêi a son clamâts a sei secerdôtssacerdots di [[Jesus]] [[Crist]].
Te citât di Gurize a'nd jere une fuarte comunitât luterane che daspò de Prime Vuere mondiâl e deventà [[metodist]]e.
 
Tal [[1999]] la [[Glesie Catoliche]] di [[Rome]] a si êè svicinade ancetantacetant il fat che a si pues jessi salvâts nome par [[grazie divine]] e no par [[oparis]].
 
== In Friûl ==
Te ete di mieç tancj furlans a si stavin convertint al luterenesimluteranisim soredut in [[Cjargne]], a [[Glemone]], Aa [[Sant Denêl]], a Sant Vît dal TlilimentTiliment e a Udin ma Vignesie ju fasè ducj abiurâ. Te citât di [[Gurize]] a'nd jere une fuarte comunitât luterane che daspò de [[Prime Vuere mondiâl]] e deventà [[metodist]]e.
 
In [[Friûl]] laUne parochie luterane si lepues cjatecjatâle a [[Triest]].
 
[[Categorie:protestantesim]]
 
[[ar:لوثرية]]