Umberto Eco: diferencis tra lis versions

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Nessun oggetto della modifica
Nessun oggetto della modifica
Rie 1:
{{no furlan}}
[[Image:Umberto Eco 01.jpg|right|230px|thumb|Umberto Eco]]
 
'''Umberto Eco''' ([[Alessandrie]], [[Piemont]], [[Italie]], [[5 di Zenâr]] [[1932]]) al è un [[scritôr]], un [[semiotiche|semiotic]] e un [[filosofie|filosof]] [[Italie|talian]], innomenât sedi pes sôs oparis di [[narative]] che pai siei tratâts di [[semiotiche]].
 
== Biografie ==
Nassût ai [[5 di Zenâr]] dal [[1932]] te citât di [[Alessandrie]] intune famee di 13 fîs, al à studiât [[filosofie]] e letaris te [[universitât]] di [[Turin]], dulà che si à laureât. Al à lavorât tant che professôr in diviers centris di prestigjôs e dal [[1971]] al ocupe la catedre di semiotiche ae universitât di [[Bologne]]. Par vie dai ricognossiments dal mont de [[educazion superiôr]] al è dotôr onoris causa di une trentine di istituzions.
 
Al è stât batiât par satrap de [[patafisiche]] pes sôs voris umoristichis, tant che ''Cemût viazâ cuntun cangûr'', e par vê perfezionât un dai siei ramaçs, la cacopedie.
 
Altris rocognossimentsricognossiments lu àn puartât a jessi membri dal Consei dai Savis de [[UNESCO]]. Al à ricevût tal [[2000]] il [[PpremiPremi Princip des Asturiis di Comunicazion e umanitâts]].
 
È lavorât ancje ai medis di comunicazion come difusor culturâl. Lôr passions si incentrin sore la [[Ete di Mieç]], lis lenghis e i classics. Curiosementri, al è ancje un espert in [[James Bond]].
Line 15 ⟶ 14:
== Oparis plui famosis ==
=== Novelis ===
*''[[Il non de rose]]'' (1980) - Romanç storic che al è stât adatât al cine e al è deventât un sucès. Al messede elements di intric polziescpoliziesc cun la erudizion medievâl e nus mene dongje chê ete.
*''[[Il pendul di Foucault]]'' (1988) - Vore che e pant cemût che trê lavoradôrs di une cjase editore a restin cjapâts dentri des lôr propriis invenzions.
*''[[La isule dal dì prin]]'' (1994) - Un nobil dal secul XVII sal reste blocât intune nâf tun fûs orari e al fâs riflès sul passâ dal timp, sui altris e su lis convenzions.
*''[[Baudolino]]'' (2000) - Romanç che al conte des aventuris di un zovin contadin adotât di un imperadôr, struturade sul fâ dal romanç picaresc.
*''La misteriose flame de Regjine Loana'' (2004) - Un om che al piert la memorie al cîr di recuperâle, tornant a creâ il timp de zoventût daodal sô autôr.
 
=== Oparis sagjistichis ===
Line 29 ⟶ 28:
*''Art e bielece ae estetiche medievâl''
*''I limits de interpretazion''
*''Sîs passizadisspassizadis daitai boscs naratîfs''
*''Lector in fabula''
*''Apocalitics e integrâts''