Claut: diferencis tra lis versions

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Dag (Discussion | contribûts)
Nessun oggetto della modifica
Dag (Discussion | contribûts)
Nessun oggetto della modifica
Rie 22:
Podopo, famôsis a erin lis feminis di Claut e da la Val Celina, che par secui an girât il mont a piè cul còs e il carèt, par vendi sedons, rjscjei e atis robis fatis in len. Li "sedonêris", a partivin a piè e stavin via di cjasa par mês. Si conta che tantis di lor son rivadis fintremai a Roma, o encja tal forest, in Fransa, par esempli.
Tal di di uè gran part dai clautans a va di vora a Manià, cualchidun tal belunàt e altris in val.
Il museo da la Cjasa Clautana, l'è un dai pi organizâs etnomuseos da lis alps e si cjata in tal paispaîs di Claut.
Claut l'è famosfamôs par lis ativitâs di mont e alpinistichis che ca si posin fâ: rimpinâ su crets e glaç, cjaminâ par trois selvadis,sbrisà tal glaç di un modernissim palaglaç apena inviât, bicicletâ cun la bici da mont par la lungja Val Settimana e via indenant.
Il parc da lis Dolomitis FurlansiFurlanis al'à metût a post dutis li vecjs casêris da li malghis clautanis che al di di uè son dopradis dai turisc' di mont.
A Claut,in zona Lesis, dongja casera Casavento, si possin jodi li olmis dal dinosauro, cjatadis da un rûc dongja la malga.
Ator pa li monts si vjodin spesdispes nemâi di ogni sorta: stambecs, cjamoçs,cjavrioi,marmotis,acuilis,sghirats e via indenant.
Un dai aspiets pi interesants di Claut e da la Alta Val Celina al è però chel dai lengaçs. Chi, come a Cimolais ( Thimolei) e a Nert ( Erto ) no si cjacara il furlàn ma lengaçs ca misclicin furlan, ladìn e peraulis dal post.
Sisarès speraben che, come fat par il Furlàn, il Todesc e il Sloven da li vals dal Friûl orientâl, alc si fasifasèsi encja par la conservatsion e il manteniment di chesc' lengaçs, una vora particolârs e vonde pôc sdudiâts e cognosûts a nivel regjonâl, talian e europeàn.