Agriculture biologjiche: diferencis tra lis versions

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
pNessun oggetto della modifica
Rie 8:
La peraule "biodiviersitât" si dopre par marcâ dutis lis speciis che a vivin intune aree, ducj i organisims vivents intai lôr difarents, colorâts e multiformis aspiets: dai bateris, a lis plantis, fintremai ai animâi, om comprendût. Dispès la nestre atenzion e je cjapade di chest teme dome cuant che o sintìn fevelâ di speciis che a muerin, di ecosistemis che a vegnin sdrumâts dal om par gjavâ fûr risorsis, o di disastris ambientâi acidentâi. Da râr o si sintìn responsabii di chescj montafins, e no si rindisi cont che la biodiviersitât e je essenziâl pe sorevivence de nestre specie. La trasformazion viers "une agriculture industriâl" cu lis machinis, la jentrade di varietâts gnovis cun rese alte e l'ûs de chimiche a 'nd àn incressût il svilup: e à vût un sucès produtîf straordenari jenfri il 1945 e il 1980, cuntune dimension mondiâl intai agns Sessante, cu la produzion di cereâi che e je ce tant incressude.
 
Viers une aleance Il passaç di "une agriculture tradizionâl" a une "industriâl" al è stât un pas obleât che al à puartât a beneficis indiscutibii. Dut câs si stime che al sedi rivât il moment par proponi une "aleance" fra agriculture e biodiviersitât: une ativitât produtive che no à di impuarî la tiere.
Lis robis di fâ:
1.rivâ a coesisti (inte planure) jenfri ecosistemis naturâi (zaromai ridusûts in piçui ambîts) e chei agronomics: tornâ a meti in vore lis rotazions, il rispiet dai ambients naturâi esistents, il tornâ a fâ i canâi, razionalizâ la irigazion e v.i.
2.pratichis agronomichis cuntun impat ambientâl cetant mancul marcât (mancul ûs di pesticidis e di fertilizants chimics, agriculture biologjiche-organiche, formis di lote integrade e v.i.).
3.protezion dal patrimoni dât dongje da lis putropis varietâts che a caraterizin lis nestris speciis coltivadis plui impuartantis. Cheste diviersitât e varès di sigurâ un "disordin benevul de vite", parcè che, in nature la inovazion e à di sedi prudente.
 
 
== Ce che e je la agricolture biologjiche ==