Comunitâts venetopontinis: diferencis tra lis versions

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Nessun oggetto della modifica
pNessun oggetto della modifica
Rie 1:
Con chiste espression si clamin lis comunitats dai pionirs colonizators de pianure pontine, in mut particolar lis comunitats nassudis iin te aree fonzade, te lis [[Citât_di_fondazion]], subit daur la bonifiche fasistfasiste.
 
La paraule "venetopontine" al ven fur par la predominance, in chistis grupos di colonizadòrs, di aradòrs di provenience venete, ma ven fur ancje par l'inizial prevalence, in chistis comunitats, de parlade venete.
 
La paraule e jè dispes usade, in sense plui general, a segnà la intere coletivitàt de colonizators di provenience setentrional, ma ancjie in sense plui particular a segnà "lis singulis comunitats" relatif ai variis centris fondatsfondadis.
 
In chist ultin sense, in zornade di vuè dispes si use di di "comunitat venetopontine" par segnà lis comunitats dai "Borcs" rurals, dulà che e son ancjmò vifs tantis de caratars natif de comunitats prin de colonizators: in te tradizion, in te cusine, in te parlade, in te educazion.
 
Lis comunitats venetopontinis e son nassudis (o "fondadis") da colonizators massime venits, furlans, ferarès, e par un piciul toc lepins, in te aree pontine spudat; invez te campagne romane (comun di Aprilie e comun di Pomezia) e arin ancje colonizadors de provenience romagnul e ancje emigrats trentin te Bosnia e Romania, fatis tornà indaur in Italie dal fasism.
 
La nasince e il condurà des comunitats con caratars e tradizions propi, e cunt'une parlade prin venetofone, e jè potut sucedi propi te "citat gnovis", principalment da la fusion de tradizions venits, furlans e ferares.
 
== I lucs de lis comunitats venetopontinis ==