Vuere di Troie: diferencis tra lis versions

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Klenje (Discussion | contribûts)
comedât la grafie
pNessun oggetto della modifica
Rie 1:
La '''Vuere di Troie'''al èe je un aveniment mitologjic contât da [[Omêr]] in te [[Iliade]] e indiretementri ancje inte sô continuazion, la [[Odissee]].
 
La Vuere di Troie e scomence, secont il mît, cuant che [[Paride]], un dai fîs puiplui zovins dal re di Troie [[Priamo]], al ven mandât lì dal re di [[Sparte]] [[Menelao]].
Paride al si inamore de femine dal re di Sparte, Eline, e scjampe vie cun je,par lâ a Troie. Menelao, inacuart dal fat, al domande une man a so fradi [[Agamennon]]. Une volte metût dongje un esercit parsore lis nâfs, a partissin par lâ a Troie. La vuere e dure parPar dîs agns, findulin cuantvie chela vuere [[Ulisse]] al è daûr a scombati fin cuant che nol cjate fûr l'imbroi dal [[Cjaval di Troie]], ven a stâi un grant cjaval di len, che i [[Troians]] a puartin injenfri tela citât, crodint che al fossedi un regâl par il diu [[Poseidon]] lassât daûrindaûr dai nemîs inte premure di scjampâ; però inte panze dal cjaval a jerin platâts i vuerîrs grêcs, che, vie pe gnot, cuant che ducj a durmivin daspò vê fat fieste, a saltarin fûr dal cjaval, vierzint lis [[Puartis Sceiis]] epar permetintpermeti cussì ae armade greche di jentrâ, efiscâ die dâ fûc ae citât.
[[Figure:Trojan-horse.jpg|thumb|right|200px|Rapresentazion dal cjaval di Troie]]
 
Un grup di Troians, jenfricun i cuâijenfri [[Enea]] cun ilso pari [[Anchise]], a rivarin a scjampâ par rivâ in Italie e secont la leiende e fondarin la citât di [[Rome]], come che al conte [[Virgjili]] te [[Eneide]].
 
== Fondis di veretât ==
Intal [[1870]], l'archeolic todesc [[Heinrich Schliemann]] al cjatà i rescjrudars di une citât che e podeve jessi la Troie di Omêr, logade intune posizion strategjiche su la cueste orientâl de atuâl [[Turchie]]. No si à rivât ancjemò a dimostrâ cun sigurece che cheste sedi la citât dulà che e je ambientade la storie, o se eno je plui vecje.
 
[[Categorie:Leterature greche]]