Comunitâts venetopontinis: diferencis tra lis versions

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
pNessun oggetto della modifica
pNessun oggetto della modifica
Rie 5:
La paraule e jè dispes usade, in sense plui general, a segnà la intere coletivitàt de colonizators di provenience setentrional, ma ancjie in sense plui particular a segnà "lis singulis comunitats" relatif ai variis centris fondats.
 
In chist ultin sense, in zornade di vuè dispes si use di di "comunitat venetopontine" par segnà lis comunitats dai Borcs rurals, dulà che e son ancjmò vifs tantis de caratars natif de comunitats prin de colonizadorscolonizators: in te tradizion, in te cusine, in te parlade, in te educazion.
 
Lis comunitats venetopontinis e son nassudis (o "fondadis") da colonizadorscolonizators massime venetsvenits, furlans, ferarès, e par uneun piciulepiciul toc lepins, in te aree pontine spudat; invez te campagne romane (comun di Aprilie e comun di Pomezia) e arin ancje colonizadors de provenience romagnul e ancje emigrats trentin te Bosnia e Romania, fatis tornà indaur in Italie dal fasism.
 
La nasince e il condurà des comunitats con caratars e tradizions propi, e cunt'une parlade prin venetofone, e jè potut sucedi propi te "citat gnovis", da la fusion de tradizions venits, furlans e ferares.