Tumieç: diferencis tra lis versions

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Nessun oggetto della modifica
Klenje (Discussion | contribûts)
zontât un pâr di robis
Rie 1:
{{Stub}}
'''Tumieç''' al è il pi grant centri de [[Cjargne]], situât a 323 metros di altitudin sot dal mont [[Strabut]] intune posizion strategjiche ae confluence dal [[Tiliment]] e il [[But]]. Al à 10.600 abitants e 5 frazions: Cjadugnee, Cjanive, Cjasegnove, Fusee, Dieç, Dimponç, Fusee.
 
==Storie==
Lis primis notiziis a vegnin fûr pôc prime dal an 1000, cuant che il Friûl a scomence a jessi controlât dal [[Patriarcje di Aquilee]]. In chê volte il non de citât al jere ''Tulmetium'', ma probabilmentri l'origjin dal borc e jere adiriture pre romane. I patriarcjis a fasin costruî il cjiscjel, di cui vuê si viodin dome i rescj, e un marcjât. Tal [[1356]] Tumieç e devente la capitâl de [[Cjargne]], mantignint il so podê ancje cuant che il Friûl a ven concuistât di [[Vignesie]] tal [[1420]].
 
== Tumieç vuê ==
Vuê Tumieç al è un centri di atrazion par dutis lis valadis atôr, cun une zone industriâl a vonde disvilupade dongje di une buine tradizion artigjianâl; tal mieç de citât a son diviersis robis interessantis pai turiscj, come il domo e i puartins.
 
==Leams esterns==