Cjistiel di Udin: diferencis tra lis versions

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
p Cjistjel di Udin movût in Cjistiel di Udin: non coret (finalmentri...)
Tuky80 (Discussion | contribûts)
Zontadis informazions su storie e informazions sul museu
Rie 1:
[[Image:CjscjelUdin.jpg|right|thumb|300px|Il cjiscjel]]
 
'''Il Cjistjel''' di [[Udin]]''' al è un dai monuments plui impuartants da la citât. SiAl lusi cjate insominsomp ildal cuel di Udin, dulà che prime al jere un atri cjiscjel, edificât dai [[Patriarcjis di Aquilee]] e distrut dal [[taramot]] dal [[1511Udin]], intune posizion ideâl parcè che di lì si viôt dut il [[Friûl]], dai monts insin al mâr. La struture che si pues viodi al dì di vuê e je dal [[1517]], e la grande scjalinade de bande dal plaçâl e fo costruide di [[Giovanni da Udine]]. Il cjiscjel al è une vore famôs in dute la regjon par la cjançon popolâr ''[[Oh ce biel cjscjel a Udin]]''.
 
==Storie==
Intal salon dal parlament dal cjistjel si dave dongje il parlament de [[Patrie dal Friûl]], un dai prins esemplis di chest gjenar tal mont.
Il cjiscjel si cjate dulà che prime al jere un altri cjiscjel, edificât dai [[Patriarcje di Aquilee|Patriarcjis di Aquilee]] e distrut dal [[taramot]] dal [[1511]]. La struture che si pues viodi al dì di vuê e je dal [[1517]], e la grande scjalinade de bande dal plaçâl e fo costruide tal zîr di cincuante agns, cul contribût di [[Zuan di Udin]].
 
Intal salon dal parlament dal cjistjelcjiscjel si dave dongje il parlament de [[Patrie dal Friûl]], un dai prins esemplis di chest gjenar tal mont, fin te dominazion di [[Napoleon]].
 
Cu le jentrade de citât di Udin intal [[Ream Lombart-Venit]], il cjiscjel al deventà di gnûf la sede de aministrazion locâl. Daspò de fin des vueris di indipendence — cuant che al fo utilizât come galere — al deventà proprietât dal stât talian, e in tal [[1906]] sede dal museu de citât.
 
==Il museu==
Il cjiscjel al è la sede dai museus dal Comun di Udin: al dì di vuê a son presints une '''pinacoteche''', il '''museu archeologjic''' e '''numismatic''', il '''museu dal Risuriment''' e une '''fototeche'''.
 
Il museu al da acet ancje a mostris e events temporaniis.
 
==Curiositâts==
Il cjiscjel al è une vore famôs in dute la regjon par la cjançon popolâr ''[[Oh ce biel cjiscjel a Udin]]''.
 
==Viôt ancje==
* [[Cjase de Contadinance]]
* [[Glesie di Sante Marie in Cjiscjel]]
 
==Leams==
* [http://www.comune.udine.it/opencms/opencms/release/ComuneUdine/cittavicina/arte/museale/castello/?lang=fi&style=1 Sît ufiziâl dal cjistiel di Udin e dal museu]
 
[[Categorie:Monuments di Udin]]