Antoni Beline: diferencis tra lis versions

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Nessun oggetto della modifica
Klenje (Discussion | contribûts)
zontât cualchi robute, mandi pre Toni
Rie 1:
'''Antoni (Toni) Beline''' ([[Vençon]], [[11 di Fevrâr]] [[1942]] - [[Visepente]], [[Basilian]], [[22 di Avrîl]] [[2007]]) al fo un predi, un scritôr e un inteletuâl furlan.
 
Al è stât diretôr de ''[[la patrie dal Friûl]]'' dal [[1979]] al [[1988]] e dal [[1999]] al [[2007]].
 
Deventât predi daltal 1965., Alal à tacade la cariere a [[Codroip]], po a Sant Martin di Rualp e Val, in comun di [[Darte]], e "li o ai vude come une seconde nassite culturâl e spirtuâl, parcè che o ai tacât a volêi ben e a spindi la mê vite pal popul e pe glesie furlane". Par cuestions di salût dopo 14 agns si è sbassât a Visepente par 24 agns.
Dal so Friûl al diseve: "O vin di promovi la idee di un Friûl che nol cîr di salvâsi a ducj i coscj de modernitât, ma che al sa frontâ e confrontâsi ancje cu la globalitât. Tignìn a ments che la globalitât cence il localisim e je une scjatule vueide. Cussì come l’inglês cence lis lenghis e lis culturis locâls”.
 
Al è stât un dai grancj animadôrs de culture furlane fintremai intal ultimultin. Al à voltât la [[Biblie]] par furlan inte prime edizion complete cun pre’[[pre Checo Placerean]] e pe seconde edizion dibessôldi bessôl, cu l’aprovazion dai vescui furlans e de Conference episcopâl taliane. Al disè di se: "O speri di jessi ricuardât pe traduzion de Bibie par furlan”.
Al è autôr dal cetant cjacarât libri ''[[La fabriche dai predis]]'' e di plusôrs tescj, ancje di poesie.
Al à vût une rubriche "Su lis olmis di Diu" su [[La Vita Cattolica]]. Fra i tancj saçs e libris si ricuardin, ''[[Pre Pitin]]'' ([[premi San Simon]] [[1981]]), ''[[Trilogjie]]'' ([[premi San Simon]] [[1999]]).
 
Al à voltât intal [[1974]] dutis lis 71 flabis di [[Fedro]], grant poete latin, cuant che cjacarâ di doprâ il furlan par fâ leterature al jere di mats, in une maniere biele semplice: "Un lôf e un agnel a jerin vignûts a distudâ la sêt in tal stes riu..."
 
Al è stât une des figuris plui impuartantis de clape [[Glesie furlane]], nassude intal [[1975]].
[[Categorie:biografiis|Beline:Antoni]]
 
== Leams esternis ==
* [http://www.glesiefurlane.org/e_libris.php Libris di pre Toni sul sît di Glesie furlane]
* [http://www.glesiefurlane.org/olmis.php Olmis, rubriche curade di pre Toni]
* [http://www.friul.net/e_libris.php Sît de Patrie dal Friûl cun il libri Trilogjie tormentade]
* [http://www.noeles.net/modules.php?name=News&file=article&sid=294 Il Friûl: sicu lis boris taponadis de cinise; interviste a pre Toni]
 
[[Categorie:biografiis|Beline:, Antoni]]