Matematiche: diferencis tra lis versions

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
p robot Adding: as:গণিত
pNessun oggetto della modifica
Rie 63:
 
===Analisi===
La analisi e cjape dentri la algjebre (fondaments di calcul cumbinatori, ecuazions algjebrichis reâls e complessis), la analisi infinitesimâl (funzions reâls e complessis cun lis nozions di limit, derivade, integrâl, ecuazions diferenziâls e integrâls) e la analisi funzionâl (analogjie tra funzions e insiemitsinsiemis di funzions cun ponts in spazis vetoriâi). Un timp la diference tra lis trê e jere une vore fuarte ma la tendence de matematiche a unificâ lis teoriis e à fât sì che il lôr studi, adun cun chel de gjeometrie, al vedi di man in man plui ponts in comun.
 
===Matematiche discrete===
Dissipline che e studie lis struturis discretis, ven a stâi lis proprietâts dai insiemitsinsiemis finîts o numerabii. Tra i argoments corelâts in cualchi maniere cun la matematiche discrete cjatìn il calcul cumbinatori, la [[teorie dai insiemitsinsiemis]], dai grafos, dai reticui, dai algoritmos e la algjebre di Boole. In gjenerâl, si à simpri a ce fâ cun insiemitsinsiemis che a àn elements isolâts e i dâts dai problemis discrets a son leâts a la idee di contâ, al contrari di chei dai problemis continuis che a derivin invezit dal misurâ.
 
I calcoladôrs eletronics, par la lôr nature, a lavorin in maniere discrete e finide: dutis lis lôr carateristichis e proprietâts a puedin jessi studiadis par mieç di struturis tipichis de matematiche discrete che e divente duncje il strument principâl par il svilup di modei e sistemis di simulazion.