Rimit: diferencis tra lis versions

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Barbarigo (Discussion | contribûts)
grafie
Rie 1:
'''Il rimît''' (dal grec[[Lenghe greche|grêc]] ''erèmites'', peraule che ven da ''erèmos'' ,ch'al ûlvûl di di bessôl) e je une persone che vîf di bessole in lûcs platâsplatâts par podê preâ.
 
==I rimîts in te Storie==
Fin da cuant ch'al e'è scomenzâtscomençât il [[cristianesim]] , a jerin cristians che levin in lûcs platâsplatâts par preâ.
 
Di cheste forme di vite religjiosereligjose,nassudevnassude par cjatâ un vivi puiplui dongje a ce ch'al diseve il [[VanseliVanzeli]] , a si cjatin testimoniancistestemoneancis za dal III secul d.d.C.
[[S.Pauli di Tebe]] al e' il pui antîc rimît che si cognôscognòs (al mûr in tal [[318 d.C]] , si dîs, a 113 agns, daspodaspò ve passât 90 agns in uneintune caverne in meditazion, cun doi leons e un corvâtcorvat che ji puartave di mangjâ ogni di un toc di pan.
[[S.Antoni abât]] al veve un grum di int che preave cun lui in tal desert dal [[Egjit]] indula'indulà che i rimîts son nassûsnassûts.
 
Dal desert dal Egjit, i rimîts si son difondûsdifondûts in dut l'Orient soredûtsoredut in Palestine cun S.Ilarian e in [[Capadocie]] cun S.Grivôr di Nazionzi e S.Basili.
Par lela lôr santitât, un grum di rimîts vegnin clamâsclamâts «Parîs dal desert».
Le vite di chestschescj rimîts no jere facil.
Une cronache medievâl conte che «''vevin le barbe lungje, cjavei pençs e sporcs,vistîs vistîts rots,ene jerin magris di fâ porepôre...''»
Mangjavin nome cualchi toc di pan dûr e lidrîs e bevevin nome aghe.
 
LeLa pratiche di vite dai rimîts e rive ancje in [[Europe]] cun S.Anastasi in tal IV secul.Jerin A si cjatavin rimîts in [[Gallie]], [[Bretagne]] e in [[Irlande]]; i rimîts no vivevin simpri di bessôi ma a jerin ancje comunitâts di rimîts, clamâts ancje ''cernobîs'' (''cernobiti'' par talian). Chestis comunitâts jerin nassudis parcè in tal desert la vite e jere dure: si podeve cjatâ animâi velenôs e pericui di ogni gjenar. A son stâs cjatâts papîrs dal IV secul, scrits in [[lenghe greche]], dongje la citât di Lycopolis in [[Egjit]] che contin che i rimîts a vevin ancje contats comerciâi cu la popolazion dal lûc.
I rimîts no vivevin simpri di bessôi.Jerin ancje comunitâs di rimîts,clamâs ancje ''cernobîs'' (''cernobiti'' par talian). Chestis comunitâs jerin nassudes parce' in tal desert la vite jere dure:si podeve cjatâ anemai velenôs e pericui di ogni gjenar.Son stâs cjatâs papîrs dal IV secul,scrîs in lenghe greche,dongje le citât di Lycopolis in [[Egjit]] che contin che i rimîts vevin ancje contats comerciâi cu le popolazion dal lûc.