Letaris ai Corints: diferencis tra lis versions

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Gnove pagjine: '''Letaris ai Corinti''' == Jentrade == Corinto, une des plui antighis e impuartantis citâts de Grecie antighe. L'impuartance e dipendeve da la so posizion gjeografiche strategj...
(Nissune difarence)

Revision dai 26 di Zen 2007 a lis 20:12

Letaris ai Corinti


Jentrade

Corinto, une des plui antighis e impuartantis citâts de Grecie antighe.

L'impuartance e dipendeve da la so posizion gjeografiche strategjiche; di li al passave dut il trafic comerciâl fra la part centrâl de Grecie e il Peloponês.

A jere ancje un impuartant puart di passaç des nâfs zontraviers il stret, lis cuâl a dovevin paiâ la mude, contribuint cussì a fâ la so ricjece.

La citât e veve al centri une grande place dal marcjât, la "agorà" su le cuâl a si slungjavin i negozis e ancje doi teatrots.

Al esisteve un templi consacrât a la dee Afrodite (corispondent a la Venere romane) e ancje altris templis dedicâts a svariâts dius.

Il popul al jere vergognôs e a si dave a plasès discjadenâts specialmentri intal praticâ sporcheçs, tant che a fo cugnade l'espression "vivi a la corinzie".

Al è chest un dai motîfs par cui Pauli al scrivè la letare, par dâ vigorôs conseis e amoniments cirche la condote in cjamp morâl.


Prime ai Corinti

Probabilmentri dilunc il so tierç viaç missionari mentri Pauli a si cjatave a Efeso, al ricevè brutis gnovis de congregazion di Corinto.

Al ricevè ancje une letare cu le cuâl la congregazion di Corinto i domandave cetantis spiegazions (1Co 7:1)

Pauli partant, interessantsi une vore dal benstà spirituâl dai soi compagns di fede, viers il 55 d.C. al scrivè cheste letare.


Contignût

Pauli al conferme che lâ daûr ai oms al prodûs divisions. Partant bisugne scrutinâ cuâl che al è il pont di viste dal Idiu su chel che al è just e su chel che al è falât.

Nissun al à di sintîsi parsore di chei altris.

Al conferme che al è necessari mantignî la congregazion moralmentri rude, partant al esorte a no messedâsi cun i adultars, i bramôs, i cjochelis.

Al tire indenant po dopo, cun insegnaments che a puartin a vê considerazion par il benstâ spirituâl di chei altris, partant al esorte a no si di inçopedâmint.

Al declare che inte glesie a devi regnà l'ordin e il rispiet des posizions.


Utilitât

Nus jude une vore par cressi il nestri intindiment des scrituris dal Vecjo Testament.

Nus fâs capî che no dovìn mai meti fiducie in noaltris, pensant di no colâ mai.

Nus jude a considerâ i sans conseis par vê un matrimoni feliç.

Nus spieghe la impuartant relazion che e je fra la resurezion e il Ream dal Idiu.

Nus sburte a vê tant di fâ inte opare dal Signôr.


Seconde ai Corinti

Contignût

Utilitât