Gjapon: diferencis tra lis versions

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Nessun oggetto della modifica
Etichetis: Ripristino manuale Modifiche da mobil Modifiche dal web pal mobil
'O ai zontât informaziôns
Etichetis: Modifiche da mobil Modifiche dal web pal mobil
Rie 33:
 
Il Gjapon al è un arcipelac vulcanic di 6'852 isulis. Lis cuatri isulis plui grandis 'e son [[Honshu]], [[Hokkaido]], [[Kyushu]], e [[Shikoku]], che son il novantesiet par cent de tiare gjaponês. Il Gjapon al à 126 miliôns di abitants, rindint I’ll Gjapon il decim stât tal mont par popolazion. Le capitâl ajé [[Tokyo]], dulà che vivin 13,6 milions di personis, che deventin 35 miliôns quant che si conte le aree metropolitane.
 
==Origjin==
Secont le tradizion shintoiste, il Gjapon al è nassût dopo che [[Izanagi]], le divinitât maschîl primordiâl, al à plantât le so lançe in tal oceano e quant che le à tirade su quatri gotis di fango 'e son coladis ju deventant li'quatri isulis principalis dal Gjapon.
 
Studis gjeologjics 'e an dimostrât che anticamentri il Gjapon al ere tacât al continent e che probabilmentri i prîns abitans 'e son rivâs vie tiare.
 
I prins gjaponês che si vedi notizie 'e an fondât le culture Jômon, clamade cussì parçe che in te tiaricuetis che fasevin 'e vignivin fatis le improntis di cuarde par fà in mût che no si sclapedin quant che vignivin metudis sul fuc. Chiste culture ajé durade 10000 ains cirche, dopo ajé stade sostituide de culture Yayoi, dal nom di un quartîar di [[Tokyo]] in dulà che son stâs cjatâs i prins repers archeologics.
Dopo ajé rivade le culture Kofun, dal nom dai tumui funeraris grancj come culinis in dulà che i gjaponês antics 'e sepelivin le int importante, soredut i imperadôrs.
Fra di lôr 'e va mençonade le imperadorie Himiko, che ere considerade come une mieze divinitât.
 
[[Categorie:Gjapon]]