Pieri Pauli Pasolini: diferencis tra lis versions

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Nessun oggetto della modifica
Erardo Galbi (Discussion | contribûts)
pNessun oggetto della modifica
 
Rie 1:
{{Citazion|A vegnarà ben il dì che il Friul si inecuarzarà di vei na storia, un passat, na tradision!|Pier Paolo Pasolini, ''Stroligut di cà da l'Aga'' (1944)}}
[[Figure:Pier Paolo Pasolini.jpg|thumb|150px232x232px| Pieri Pauli Pasolini]]
 
'''Pieri Pauli Pasolini''' (Pier Paolo Pasolini) al è nassût a [[Bologne]] ai [[5 di Març]] [[1922]] e muart a [[Ostie]] ai [[2 di Novembar]] [[1975]]. Al fo un scritôr, poete, inteletuâl, critic, regjist, la plui impuartante figure di inteletuâl furlan dal [[XX secul]] e un dai plui impuartants ancje pe culture taliane. Al imparà la [[lenghe furlane]] de mari, Susanna Colussi, che e jere di [[Cjasarse]], in provincie di Pordenon. Di piçul al passave lis [[istât]]s in [[Friûl]], mentri vie pal an al veve di lâ daûr dal pari militâr. Al si trasferìs a Cjasarse cu la mari sul principi dal [[1943]], par stâ lì fintremai al [[Zenâr]] dal [[1950]]; intant, il fradi al murive combatint inte [[Resistence]]. Pier Paolo al discuvierzè une lenghe viere, fevelât da int puare ma plene di dignitât, e al scomence a meti dongje i zovins fin ae creazion de [[Academiuta di lenga furlana]], dulà che a forin inmaneadis poesiis, cjants, [[spetacul tetrâl|spetacui teatrâi]]. In chest periodi al publicà cinc libris di poesiis e cinc rivistis leteraris.
Rie 13:
La vuere lu à obleât a parâsi a Cjasarse inte Istât dal 1943 dulà che al à inmaneât diviersis iniziativis pe difese de lenghe.
 
Intal 1947 si è segnât al Partît Comunist ItalianTalian scomençant une ativitât che in part je stade contade in "L'usignolo della Chiesa cattolica" ([[1958]]) che al mostrave il durium dal mont e dai rapuarts sociâi e intal romanç "Il sogno di una cosa" ([[1962]]), che al contave lis lotis dai contadins furlans.
 
Intal [[1949]], incolpât di corompi minôrs, sospindût dal insegnament e parât fûr dal partît si trasferìs a [[Rome]], imprin puar in cane. Alì al torne a inventâ il lengaç dal sotproletariât roman che i pareve un grum vîf, zuiant cun zergalitât e dialet, e storiis di perifarie cui doi romançs "Ragazzi di vita" ([[1955]]) e "Una vita violenta" (1959). Il vê doprât un stîl cussì estrôs lu à metût al centri da la atenzion dal mont inteletuâl. Il contignût crût i à procurât une denuncie par pornografie: par la opinion publiche al jere deventât un provocadôr.