Ticin: diferencis tra lis versions

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
nuova pagina
 
Jumpy01 (Discussion | contribûts)
p cat
Rie 1:
Il '''Cjanton Ticin''', plui uficialmentri '''Republiche e Cjanton Ticin''' o in tal dialet ticinês, lombart alpin e comasc, '''Tesìn''','''Tasìn''','''Tisìn''', e par todesc, francês e romancç '''Tessin''', al e un dai cjantons da [[Svuizare]]. A si cjate in te aree gjeografiche plui a sud de Svuizare al confin con la regjon taliane da [[Lombardie]] e tal versant meridionâl das [[Alps]]. Il cjanton al cjape in non dal flum ca lu traverse, il [[Ticin]], nasciût dal sorgent al [[Pas de Novene]] e che al rive tal [[Lat Magjôr]].
 
Secont la [[Costituzion cjantonâl]] «il Cantone Ticino è una repubblica democratica di cultura e lingua italiane» (art. 1 Cost.) e il preambul claris che «il popolo ticinese» al e «fedele al compito storico di interpretare la cultura italiana nella Confederazione elvetica» (Preambul de Costituzion).
Rie 185:
 
Il problema però al e che i colôrs a erin usâts su insegnis militârs prime ancjemò de lôr adozion par la bandiere. Come curiositât,pues jessi impensât che la disposizion dai colôrs tal steme e in te bandiere ai e divierse.La bandiere fo sielzude dal Gran Consei il 26 di mai 1803 e adotade il 27 Setembar 1804, doi mês  dopo la creazion dal Cjanton, cence che tale decision vigniss motivade. In cheste prime ocasion, la disposizion dai colôrs ere orizontâl con il ros sore il blu.
[[Categorie:Svuizare]]