Fidel Castro: diferencis tra lis versions

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Gnove pagjine: miniatura|destra|Fidel Castro in tal 1959 '''Fidel Alejandro Castro Ruz''' (Birán, 13 di Avost 192...
(Nissune difarence)

Revision dai 13 di Avo 2020 a lis 13:40

Fidel Alejandro Castro Ruz (Birán, 13 di Avost 1926L'Avane, 25 di Novembar 2016) al fo un rivoluzionari , politic , militâr e statiste cuban che a governât Cuba dal 1959 al 2008.

Fidel Castro in tal 1959

Grant protagoniste de politiche dal Nûfcent , al fo Prin Ministri di Cuba dal 16 di fevrâr 1959 fin a l'abolizion de cariche avignude il 2 di dicembar dal 1976 e dal 3 di dicembar 1976 al 18 di fevrâr 2008 President dal Consei di Stât e President dal Consei dai Ministris e Prin Secretari dal Partît Comuniste di Cuba.

Fidel Castro , insiemit a sô fradi Raul Castro , a Ernesto Che Guevara e a Camilo Cienfuegos , al fo un dai protagoniscj de rivoluzion cubane cuintri il regjime dal ditatôr Fulgenzio Batista ,e daspo il falît sbac de Baie dai Purcîts , de bande di cubans apoîats dal guvier dai Stâts Unîts de Americhe , definîs il caratar socialiste de republiche di Cuba , che , secont Castro e i sôi sostenitôrs , e je une republiche popolâr cence partîts , ma che i dissidents e une part dai analiscj politics internazionâl definîs un regjim totalitari.

Al a dispès zuiât un rôl internazionâl pui grant di cuant lassin pensâ lis dimensions geografichis , demografichis e economichis di Cuba ancje par vie de sô posizion strategiche e par no jessi masse lontane dai Stâts Unîts d'Americhe.Par i sôi detratôrs , ven considerât un nemî dai dirîts dal om , cuant che dai sôi sostenidôrs ven considerât un liberatôr dal imperialisim e metin l'acent parsore i progrês sociâi che a puartât a Cuba.Par chest ultims Castro al a gjoldût dal sosten des massis popolârs par dut il timp che al è stât al podê , e a puartât al paîs un miliorament des condizions di vite. I sôi detratôrs invezit, fevelin di un manteniment repressîf dal podê.

Biografie

Fidel Alejandro Castro Ruz al nâs a Birán , in te provincie di Oriente , il 13 di avost dal 1926 , tiarç di sièt fîs (trê fruts e cuatri frutis) di Angel Maria Castro y Argiz un benestant paron di tiaris , e di Lina Ruz Gonzalez , une cubane origjinarie di une famêe des Canaris.