Comunisim: diferencis tra lis versions

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
p Santefoscje73 al à spostât la pagjine Comunism a Comunisim
Nessun oggetto della modifica
Rie 10:
In dutcâs la peraule comunism continue a jessi doprade come sinonim di [[socialisim]] par dut il [[Votcent]]. Bisugne ricuardâ che ducj i partîts de Seconde Internazionâl di ispirazion marxiste vegnivin clamâts socialiscj o sociâldemocratics.
No ducj i contests dulâ il comunism al è stât aplicât an mantignût i fondamentâi dal pinsîr marxist ma an puartât a modei di Stât cun modei societaris contraris a lis basilaris ideologjis comunistis , come tal sens autoritari invezit che avualitari , a dispiet dal nom , o nazionalistis in cuintrioposizion ai fondaments marxist.I esemplis van dal totalitarisim stalinist o le derive in te [[economie di marcjât]] dai paîs comuniscj orientâi cun gnûf e pui fuarts disecuilibris economics e sociâi.
Le aspirazion a une societât avualitarie an origjinis di lontan in te [[storie]] , e cun il timp an vût connotazions e aspirazions diferentis.Lis condizions di sfrutament dai operaris tal cors de prime fase de [[Rivoluzion industriâl]] e povertât dai contadins in tis campagnis puartin a le nassite di une gnove cuscience politiche. Chescj ferments puartin a l'elaborazions di tesis di progjet politic di une gnove societât.Le idee che si podarès formâ une gnove societât avualitarie puarte a le nassite di tancj moviments , teorîs e ideologjis che si cjatin a fasis alternis , aleadis o contrapuestis , tal intent di formâ une gnove "societât cence classis"