Vuere di indipendence merecane: diferencis tra lis versions

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Nessun oggetto della modifica
Nessun oggetto della modifica
Rie 1:
 
[[Figure:Washington Crossing the Delaware by Emanuel Leutze, MMA-NYC, 1851.jpg|miniatura|destra|Il gjenerâl George Washington al passe il flum Delaware su di une barcje. Cuadri di Emanuel Leutze 1851]]
Par '''Vuere di indipendence merecane''' si intint le barufe divignude vuere jenfri l'[[IngletiereReam Unît]] e lis sôs tredis colonîs jenfri il 1776 e il 1783 e che viôt la nassite di un gnûf stât indipendent : i [[Stâts Unîts di Americhe]].
 
== Lis causis de vuere ==
Tal finâl de [[Vuere dai Siet Agns]] , il mont viôt l' [[IngletiereReam Unît]] come il stât pui potent dal mont cognossût , soredut jessi la pui fuarte potence navâl de epoche , ma il guviâr inglês al scuen fâ front a lis spesis di manteniment da lis vueris sostignudis e al manteniment dai teritoris concuistâts in Americhe. Par cirî di fâ casse , il Parlament inglês al ordene un gnûf impuest parsore i documents legâi , licensis , contrats , e ancje gjornâi grancje piçui , e [[cjartis di zuc]] stampâts in tiare merecane.
Cheste decision cjate une fuarte oposizion de bande dai colonizadôrs Di fât , jerin i consei locâls a decidi in materie fiscâl e sigurece interne , chestis leçs vegnin viodudis come un tentatîs di meti man jenfri lis cuestions locâls.
 
Rie 15:
Il 16 di dicembar par proteste , colonizadôrs locâi guidâts da Samuel Adams butin tâl mâr i carics di tè che jerin rivâts.
Tal mêss di setembar dal 1774 il consei di dutis lis colonis ten une reunion dulâ ven stabilide le linee di azion , le definizion dai dirits des colonis merecanis e limitât il podê dal Parlament di Londre.
In une declarazion dai dirits scrite , i colonizadôrs stabilissin il rèfut di paiament dis tassis e le fin dal cumierç cun l'[[IngletiereReam Unît]] fin cuant che l'esercit iglês no sarâ ritirât.