Letaris di Pieri: diferencis tra lis versions

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Gnove pagjine: == Prime di Pieri == I prins cristians a stavin patint tantis provis par vie de lôr fede. Dât che a jerin nassûts a Jerusalem e in mieç ai ebreus, a vignirin confondûts cui "z...
(Nissune difarence)

Revision dai 7 di Zen 2007 a lis 10:53

Prime di Pieri

I prins cristians a stavin patint tantis provis par vie de lôr fede. Dât che a jerin nassûts a Jerusalem e in mieç ai ebreus, a vignirin confondûts cui "zelots" (un grup politichementri atîf contrari a la sudizion dai romans).

Si cjacarave mâl di lôr ancje parcè che a si refudavin di sacrificâ al imperadôr e no partecipavin a cerimoniis paganis dal timp. A si stave preparant une grande ondade di persecuzion.

La letare di Pieri a dè bonissims conseis ai cristians su come compuartâsi in cheste situazion e a fo par lôr di grant incoragjament.

Viodût che la persecuzion scjadenade da Neron intal 64 d.C. no jere ancjemò scomençade, la letare e po jessi stade scrite di Pieri ator il 60d.C.

Che il scritôr a sedi propri lui al è mostrât des peraulis in principi de letare.

A 'ndi son diviersitâts di viodude cirche il lûc dulà che po jessi stade scrite. Inte letare Pieri al scrîf di "Babilonie".

Cetancj a considerin che jessint indreçade a chei de Galazie, de Capadocie, de Asie e de Bitìnje "leterâls", di conseguence ancje il riferiment a Babilonie al doveve jessi leterâl.

Altris invezit a sostegnin che Babilonie al sei un non simbolic par indicâ Rome.

Contignût

Al fâs riferiment a le "gnove nassite" riservade ai elets.

Al consee i cristians a mantignî une condote strabuine fra lis nazions, e di rindi onôr a ducj chei che ur spiete. In chest Crist al à lassât un model par seguîlu atentementri.

Al mostre che ducj i cristians a dovaressin mostrâ amôr fra di lôr, che a dovaressin jessi simpri pronts a fâ une difese de lôr fede e no vê pôre dai oms.

L'impegn primari dal cristian al varès di jessi chel di vivi par fâ la volontât dal Idiu.

A chei che a cjapin la diretive al ven ordenât di passonâ il gree dal Idiu volontariementri e cun premure.

Utilitât

Al dâ otims conseis a vuardians de glesie mostrant come che la lôr opare a sei principalmentri pastorâl, lavorant sot la diretive dal grant pastôr, Jesus.

A vegnin dâts calorôs conseis su come che a devin compuartâsi om e femine inte sfere familiâr, rispietant ognidun il puest che l'Idiu al à stabilît par lôr.

Come che al presentà rinfuarcint incoragjament par i cristians di chel timp, ancje vuê la letare e je preseose par chei che frontin provis similis.

Al dâ risalt a la promesse dal Ream dal Idiu intal cuâl ducj noaltris o vin di sperâ.


Seconde di Pieri

.