Malghe: diferencis tra lis versions

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Gnove pagjine: Une '''malghe''', cognossude encje cui sinonins '''cjasere''' e '''alme''', e je une struture che e si cjate intes monts e e à funzion di ricovar par personis e animâi....
(Nissune difarence)

Revision dai 8 di Mar 2019 a lis 13:58

Une malghe, cognossude encje cui sinonins cjasere e alme, e je une struture che e si cjate intes monts e e à funzion di ricovar par personis e animâi. E je doprade soredût intal periot istîf, cuant che trops di bestiis pe produzion a vegnin puartâts apont in alte cote. Cuant che i pastôrs, o malgârs, a fasin chest, al si dis che a menin il besteam par cjamâ la mont. Propite parcè che a àn di ospitâ par dute la stason cjalde i animâi di pascul, lis almis a son cengladis di gruessis superficis di passons, che in cheste situazion a vegnin clamâts cjampeis.

Etimologjie

I tre sinonins a àn diviersis derivazions: malghe e je la peraule plui antighe, tant che e ven atestade ae epoche prelatine [1], tipiche des cjacaradis alpinis; cjasere e ven invenzit dal latin|tart latin]] casearia [2]. La ultime variant, alm al è un prestit rivât dret dal todesc, esit strupiât di Alp [3].

Notis

  1. http://www.treccani.it/vocabolario/malga/
  2. http://www.treccani.it/vocabolario/casera/
  3. https://www.duden.de/rechtschreibung/Alm