Discussion:Macôr e Fortunât: diferencis tra lis versions

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Gnove pagjine: Par furlan Ermacora al è MACÔR, di ca ancje il difondût cognon e variantis (Macoratti, Macorini, Macorutti, Macoritto, Macorigh e v.i.) "Ermacore" nol esist, al è dome il non t...
 
Ermacore o Ermacure a son nons furlans
Rie 1:
Par furlan Ermacora al è MACÔR, di ca ancje il difondût cognon e variantis (Macoratti, Macorini, Macorutti, Macoritto, Macorigh e v.i.) "Ermacore" nol esist, al è dome il non talian "furlanizât", intant che Ramacul 'e je une variante cjarinative (=vezzeggiativa) di Macôr, tanche Vigji al è di Luìs, Cec di Francesc e vie cussì. Duncje il non dal sant (e de stesse vôs) vares di sedi ''Sants Macôr e Fortunât''. Se si à cualchi dubi cjalâ lis atestazions medievâls in lenghe furlane ta chest link: http://www.dizionariofriulano.it/EasyNe2/LYT.aspx?Code=DZFR&IDLYT=381&ST=SQL&SQL=ID_Documento=6272
 
 
::Za agns indaûr e jere stade une discussion sui nons tes pagjinis de Ostarie, o le met ca sot: --[[Utent:Tocaibon|Tocaibon]] ([[Discussion utent:Tocaibon|discussion]]) 25 di Set 2018 a lis 21:09 (UTC)
==Ermacore,Ermacul o Ramacul ?==
Mandi
O ai cjatât alc parsore S.Ermacore e lu ai mitût.
O ai cjatât tre manieris di scrivi il non 'Ermacora',cualchidun al scrîf,Ermacore,cualchidun 'Ramacul,un atri ancjmo''Ermacul'.Cual esal chel iust?
Jo o ai scrît in chel di Udin,tal articul di Gurize,al jere za scrît diferent,e tal 12 di lui une atre maniere ancjmo'.O speri di ve' fat iust....
Mandi --[[Utent:Barbarigo|Barbarigo]] 7 Zenâr 2006 a lis 14:20
:Viodint plui o mancul cemût che o vin fat fin cumò si varès di fa cussì: si à di decidi cuale version e je chê principâl o chê tradizionâl (in chest câs al vês di sei Ramacul), lis altris versions ([[Sant Ermacore]], [[Sant Ermacure]] e salacor [[Sant Macôr]]) a vessin di deventâ dai reindreçaments che a mandin a [[Sant Ramacul]].
:Fra l'altri des mês bandis cuant che a'nt sucedin une daûr di che altre si dîs che e je ''la setemane di sant Ermacore''. Mandi --[[Utent:Tocaibon|Tocaibon]] 11 di Zen 2007 a lis 21:09 (UTC)
:Des mes bandis il dì di Sant Ermacure si dîs che al sedi la zornade des disgraciis...la solite ligrie made in Friûl :D ma parcè po?!? --[[Utent:MayBug|MayBug]] 2 di Jug 2007 a lis 02:29 (UTC)
== Ancje Ermacore (o lis variantis Ermacure, Ermacul e vie indenant) al è furlan ==
:Di sigûr Macôr e je une version plui antighe ma ancje Ermacore e je une version acetabile, par esempli [http://www.glesiefurlane.org/pdf/ermacure_fortunat_2011.pdf tai elencs dai sants di Glesie Furlane], ma ancje sui tescj scrits si le cjate tant che version plui doprade par esempli:
* Il Dizionari Ortografic Furlan di Carrozzo al met '''Ermacore, Macôr e Ramacul'''
* Il Dizionari di Nazzi al met '''Ermacul, Macôr, Ramacul'''
* Intai Strolics Furlans de Filologjiche tal mês di Lui ai 12 al met '''Ss. Ermacure e Fortunât Martars. Patrons di Udin, de Arcidiocesis di Gurize e di Udin e dal Friûl Vignesie Julie.'''
Ca è je une trascrizion di une predicje di Pre' Checo Placerean dal 1977 e ancje lui al dopre Sant [https://forum.termometropolitico.it/261892-predicje-te-fieste-di-s-ermacure-e-furtunat-aquilee.html Ermacure].
O spieti cualchi opinion prime di modificâ di gnûf le vôs e tornâ a meti ancje Ermacore.
--[[Utent:Tocaibon|Tocaibon]] ([[Discussion utent:Tocaibon|discussion]]) 25 di Set 2018 a lis 21:09 (UTC)
Ritorna alla pagina "Macôr e Fortunât".