Canadà: diferencis tra lis versions

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Nessun oggetto della modifica
Nessun oggetto della modifica
Rie 36:
Il non ''Canada'' al nassè in timp des esplorazions di [[Jacques Cartier]] dilunc dal [[Sant Laurinç (flum)|flum Sant Laurinç]]. Cualchi irochês si riferirin a la vile di Stadacona, la prossime [[Québec (citât)|citât di Québec]], doprant la peraule ''kanata,'' che te lôr lenghe e vûl dî ''vile, comunitât.'' Jacques Cartier al doprà cussì il non ''Canada'' par dut il teritori dulintor de vile di Stadacona. Tai agns dopo il non al segnave su lis cjartis gjeografichis ducj i teritoris a Nord dal flum Sant Laurinç. Tai secui XVII e XVIII il non ''Canada'' al vignì doprât par indicâ i teritoris de [[Gnove France]], ingrandint di man in man l'ûs dal non fin a comprendi lis spuindis setentrionâls dai Grancj Lâts.
 
Il progjet di un imperi francês in Americhe, sostignût de [[Gnove France]] che tal 1608 e veve come capitâl la [[Québec (citât)|citât di Québec]], al fasè par fuarce tacâ un conflit jenfri France e Grande Bretagne. Lis vueris fra chestis dôs potencis par il domini coloniâl de Americhe Setentrionâl a son cognossudis sot il non di [[Vuere Franco-Indiane]].
 
La regjon e fo daspò dividude in dôs coloniis: l'[[Alt Canadà]] (l'Ontario di vuê) e il [[Bas Canadà]] (il Québec di vuê). Lis dôs coloniis a forin di gnûf metudis dongje tal 1841 sot il non di [[Provincie dal Canadà]]. La [[Leç sul Nord Americhe Britanic]] dal 1867 e dividì di gnûf la Provincie dal Canadà in [[Ontario]] e [[Québec]], aromai provinciis e no coloniis, e lis unì a la [[Gnove Scozie]] e il [[Gnûf Brunswick]], ancje lôr aromai provinciis, par fâ un domini ugnul sot il non di ''Canada.'' Ai 11 di Dicembar dal 1931 il Canadà al otignì l'indipendence dal [[Ream Unît]] e, cul rimpatri de Costituzion tal 1982, la plene sovranitât.