Organizazion des Nazions Unidis: diferencis tra lis versions

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Dexbot (Discussion | contribûts)
p Removing Link FA template (handled by wikidata)
Nessun oggetto della modifica
Rie 5:
L'organizazion e je vierte a ognidun che al vueli rispietâ i principis dal ONU, in prin la volontât di pâs; la sede principâl dal organisim e je a [[New York]], tai [[Stâts Unîts]].
 
Il non al fo doprât pe prime volte te [[Seconde vuere mondiâl]] par indicâ i aleâts, e daspò de fin de vuere al fo trasferît ae gnove organizazion.
 
Lis lenghis uficiâls a son sîs: [[Lenghe inglese|inglês]], [[spagnûl]], [[cinês]], [[rus]], [[francês]], [[arap]].
 
== Organizazion ==
Tal 1945 i rapresentants di 50 nazions si son cjatâts a San Francisco, intai [[Stâts Unîts di Americhe|Stâts Unîts]], par scrivi la Cjarte Organizative das Nazions Unidis. Chest al e sucedût il 24 di Otubar dal 1945 cuant che la Cine, lai [[Stâts Unîts di Americhe|Stâts Unîts]], la [[France]], la [[Russie]] e il [[Ream Unît]], adun cu la maiorie dai paîs presints, a àn ratificât la cjarte, che e definìs i dirits e i dovês dai paîs membris.
 
I principai orghins des Nazions Unidis a son: la Assemblee Gjenerâl, il Consei di Sigurece, il Consei Economic e Sociâl, il Consei dai Trusteeship, la Cort Internazionâl de Justizie, il Segretariât. Segretari Gjenerâl al è Ban Ki-Moon.
Rie 16:
La famee des Nazions Unidis e je formade di programs specializâts come l'UNICEF (specializât tai jutori a la infanzie, e l'UNDP, il program pal svilup).
 
La sede (headquarters) e je a New York, intai [[Stâts Unîts di Americhe|Stâts Unîts]].
 
== Leams esternis ==