Epifanie: diferencis tra lis versions

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Nessun oggetto della modifica
Piccole corr.
Etichete: Editor wikitesto 2017
 
Rie 3:
 
Epifanie e je une peraule di origjine [[lenghe grache|greche]] ''Epiphaneia'' che e vûl di manifestazion o ancje aparizion. Intai prins cuatri secui de storie de cristianitât, la Glesie e fiestezave dutis lis manifestazions di [[Idiu]] su la [[Tiere]]: il [[Nadâl]], la Adorazion dai [[Magjos]], il [[Batisim di Jesus Crist]], e lis [[Gnocis di Cana]].
Le peraule ἐπιφάνεια vignive utilizade in Grecie par indicâ le azion o le manifestazion de divinitât mediant miracui o visions.
Tal III secul, i cristians scomencin a clamâ cu le peraule ''Epifanie'' lis menifestazions di [[Jesus]]. Tal timp di uê, cheste peraule je doprade par indicâ le prime manifestazion publiche de divinitât di Jesus ai Rês,vignûs par visitalu.
 
==Folclôr e culture leâs ae Epifanie==
Rie 11:
 
* la Stele Comete che acompagne i Rês (tradizion di origjine orientâl);
* il piâ i fûcs (tradizion di origjine pagane, leade al soreli, une vore presint tal Nord de Italie) In Friûl je le tradizion dal [[Pignarûl]];
* scambiâsi i regâi;
* la tradizion dai regâi ai fruts in te cjalce, tradizion presinte in tai paîs di tradizion catoliche. In [[Italie]] i regâi ai fruts vegnin puartâs de [[Befane]], in [[Spagne]] dai Rês.