Udin: diferencis tra lis versions

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Nessun oggetto della modifica
Sesule (Discussion | contribûts)
Rie 29:
Nassude probabilmentri come insediament celtic, e fo slargjâde intal periodi di [[Imperi Roman|Rome]]. Tal indomàn dal crac dal Imperi, al restà dome un piçul centri sigurementri une vore mancul impuartant di [[Aquilee]] e [[Cividât]].
 
Il prin document scrit che al fevele di Udin — in che volte clamade "Utinum" — al é dal [[983]]. Tal [[1223]] la creazion di un [[marcjât]] aumentà la impuartance di Udin che e deventà la citât plui grande e plui impuartant dal [[Friûl]], fin a deventâ sede dal [[Patriarcjis di Aquilee|Patriarcjât di Aquilee]] in gracie dal imperadôr [[Oton II]]. Intal [[1420]] e passà cul Friûl a le Republiche di [[Vignesie]] indulà che e restarà fin tal [[1797]] (famee storiche ascrite al patriziât Vignesian di riferiment tal periodi aal jeè che dai [[Savorgnan]], che il lôr blason al je, ancjemò vuê, steme stes de citât), an dal [[Tratât di Cjampfuarmit]], cuant che e pasà sot de influence francese.
 
Cu la colade di [[Napoleon]] e la seguitive [[Restaurazion]] dal [[Congrès di Viene]], intal [[1813]] e fasè part dal [[Ream Lombart-Venit]], regjon dal [[Imperi Asburgjic]]. Il [[1866]] e je la date di anession al [[Ream di Italie]]. Tal mieç dal [[1915]] e dal [[1917]] Udin e fo ''capitâl de vuere''. Podaspò de [[rote di Cjaurêt]] e fo ocupade dai Austro-Todescs par jessi liberade il [[2 di Novembar]] dal [[1918]].